تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

انتشار یک تصویر در فیسبوک وزیر مهاجرت دانمارک دردسرساز شد/ ایران مذاکرات پناهجویان را متوقف کرد

به گفته وزارت مهاجرت دانمارک، ایران به دلیل محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی وزیر مهاجرت این کشور، سفر او به تهران را به تعویق انداخته است.
انتشار یک تصویر در فیسبوک وزیر مهاجرت دانمارک دردسرساز شد/ ایران مذاکرات پناهجویان را متوقف کرد
رویداد۲۴ «اینگر استویبرگ» وزیر امور مهاجرت دانمارک اخیرا اعلام کرد، توافق دانمارک با ایران در مورد بازگشت پناهجویان به دلیل پست سال گذشته او در یکی از شبکه‌های اجتماعی‌اش متوقف شده است. تصویر دستکتاپ آی‌پد وزیر توسط خود او در صفحه فیسبوکش منتشر شده بود.

بر اساس گزارش یکی از رسانه‌های دانمارکی، استوجبرگ یکی از کاریکاتور‌های پیامبر اسلام را که در سال ۲۰۰۵ جنجالی را به دنبال داشت بر روی دسکتاپ آی‌پد خود داشته است. ایران این اقدام وزیر را تحریک‌آمیز خوانده و مذاکراتش درباره بازگشت پناهجویان ایرانی را به تعویق انداخته است.

به گزارش رویداد۲۴ یک روزنامه دانمارکی خبر داده که بخشی از مذاکرات مربوط به بازگشت پناهجویان قرار بود در سفر وزیر مهاجرت دانمارک به تهران در نوامبر ۲۰۱۷ دنبال شود. اما این دیدار توسط ایران متوقف شد چرا که ایران نسبت به آن تصویر رضایت نداشته است.

استویبرگ هنوز به تهران سفر نکرده و دانمارک هنوز موفق به عقد یک توافق برای بازگشت پناهجویان به ایران نشده است. یکی از احزاب مهم دانمارک که از کاریکاتور‌های موهن پیامبر اسلام در سال ۲۰۰۵ دفاع می‌کرد نیز این اقدام وزیر را تقبیح کرده و گفته او باید قبل از انتشار این عکس به عواقب کارش فکر می‌کرد.

مارتین هنریکسن سخنگوی حزب دی اف دانمارک در امور مهاجرت گفته شما چه وزیر باشد چه نماینده مجلس یا هر چیزی باید همیشه به عواقب کارتان بیاندیشید به ویژه که اینکه شما مذاکراتی با ایران درباره بازگشت پناهجویان دارید.

انتشار جنجال برانگیز کاریکاتور پیامبر اسلام در روزنامه دانمارکی «جیلاندز پوستن» پیشتر در سال ۲۰۰۵ منشا به راه افتادن اعتراض‌های مسلمانان در بسیاری از کشور‌های آسیایی و آفریقایی شد که در جریان آن‌ها حداقل پنجاه تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش رویداد۲۴ برخی شیرینی‌فروش‌های ایرانی‌ها همان سال در اعتراض به اقدام کاریکاتوریست دانمارکی، نام شیرینی دانمارکی را به شیرینی «گل محمدی» تغییر داده بودند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان