تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷
احمد شیرزاد در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

انتشار فیلم درگیری نماینده سراوان جنبه مجرمانه ندارد/ وزیر اقتصاد تمام قد از کارمند گمرک حمایت کند

احمد شیرزاد معتقد است وزیر اقتصاد باید مسئول پیگیری اتفاقی که میان نماینده سراوان و کارمند گمرک رخ داده است باشد و اگر مشخص شود نماینده به دنبال سو استفاده از سمت خود بوده است، سریعا استعفا داده و دیگر هرگز به مجلس برنگردد.

انتشار فیلم درگیری نماینده سراوان جنبه مجرمانه ندارد/ وزیر اقتصاد تمام قد از کارمند گمرک حمایت کند

رویداد۲۴ همه‌چیز از یک فیلم شروع شد! فیلمی چند دقیقه‌ای از درگیری نماینده سراوان با کارمند اداره گمرک. پس از انتشار گسترده این فیلم نماینده سراوان فیلم را محصول تحریف و تقطیع شده مغرضان خواند! اما همه چیز در این جا ختم نمی‌شود، مردم در فضای مجازی خواهان پیگیری این موضوع شدند. مجلس نیز به ریاست علی لاریجانی برای پیگیری مسئله شخصی نماینده سراوان جلسه «غیرعلنی» تشکیل داد و نتیجه این شد که باید با منتشرکننده فیلم برخورد شود!

این جلسه که خود حواشی بسیار زیادی را هم به همراه داشت اما اصلا به مذاق جامعه خوش نیامد. مردم انتظار داشتند مجلسی که با هزینه بیت‌المال جلسات خود را شکل می‌دهد، اینگونه از نماینده‌ای که با افکار عمومی فاصله دارد، حمایت کند. این یعنی فاصله دیدگاه‌های نمایندگان مجلس با مردمی که به آنها رای داده‌اند، بسیار زیاد است.

وزیر اقتصاد باید مسئله را پیگیری و نتیجه آن را به مردم اطلاع دهد

احمد شیرزاد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفته هر جلسه‌ای که مجلس برگزار می‌کند هزینه بسیار زیادی در بر دارد، بنابراین در اینکه نباید به مسائل فردی و جزئی ورود پیدا کرد تردیدی نیست.

او با بیان اینکه اکنون دیگر نمی‌توان به سادگی از کنار اتفاقی که درخصوص نماینده سراوان رخ داد، عبور کرد، تصریح کرد: اگر همان ابتدای کار همه این را می‌دیدند که یک عصبانیت نابجا رخ داده و بعد از آنکه عصبانیت هر دو طرف فروکش کرد از مردم عذرخواهی می‌کردند، مسئله تمام می‌شد. اما اکنون دقیقا جامعه بر روی این موضوع حساس شده نمی‌توان از کنار این اتفاق به سادگی عبور کرد.

شیرزاد می‌گوید: شخصا فکر می‌کنم وظیفه وزیر است که ثانیه به ثانیه این اتفاق را بررسی کند تا مشخص شود که چه کسی در این اتفاق زیاده‌خواهی کرده یا از حق خودش تجاوز کرده است و نتیجه را به مردم اطلاع دهد.

این فعال سیاسی ادامه داد: اینکه اکنون نمایندگان خودشان را در معرض قاضی گذاشته اند تا این موضوع را قضاوت کنند کار بسیار غیراخلاقی است. اکنون مردم جامعه می‌خواهند بدانند که آیا این نماینده مجلس زیاده‌خواهی کرده است یا نه؟ من نیز به عنوان یک شهروند با توجه به اینکه می‌دانم این مسئله مهمی و پراهمیتی نیست، علاقه دارم بدانم این زیاده خواهی از سمت چه کسی بوده است. معتقدم ما نباید این مسئله را قضاوت کنیم و تمام اطلاعات را به مردم بدهیم تا جامعه در این باره نظر بدهد. اگر نماینده سراوان زیاده خواهی کرده یا در حال سوءاستفاده از جایگاه خود بوده حتما و حتما باید استعفا دهد و تمام نمایندگان نیز باید این استعفا را بپذیرند و ایشان بروند دنبال کار دیگری و هرگز به مجلس برنگردد.

انتشار فیلم جنبه مجرمانه ندارد

شیرزاد با انتقاد از اینکه چرا مجلس با انتشار این فیلم مخالفت کرده بود، گفت: بعید میدانم که انتشار این فیلم جنبه مجرمانه باشد یا جای برخوردی داشته باشد! اما به هرحال با توجه به اینکه این مسئله اکنون بزرگ شده، باید همه جوانب آن دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. با بررسی این موضوع دیگر مسئولا و افرادی که دارای سمت هستند باید یاد بگیرند در جایی که نیاز نیست بی جهت از سمت خود استفاده نکند و از طرف دیگر شهروندان هم متوجه شوند که اگر فردی خطایی انجام داده او را از جهت آن خطا مورد توبیخ قرار گیرد نه از جایگاه و سمتی که دارد و تا زمانی که آن مسئول سمت خود را عنوان نکرده است شهروندان نباید به آن سمت توهین کنند زیرا این موضوع کاملا مسئله‌ایی غیراخلاقی است.

او گفته وزیر اقتصاد باید موشکافانه و بدون هیچ ترسی این موضوع را پیگیری کند و نگرانی از بابت جایگاه خود نداشته باشد.از سوی دیگر رئیس گمرک نیز باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و اگر متوجه شود که کارمندش خطایی انجام نداده است تمام قد از او حمایت و دفاع کند یا اگر هم متوجه شود که کارمندش رفتار نامناسبی انجام داده حق را به ارباب رجوع دهد. وزیر بداند این مسئله را با سلام و صلوات نباید جمع کرد.

احمد شیرزاد خاطرنشان کرد: اگر ادعای لاریجانی در رابطه با انتشار فیلم جدی باشد باید این موضوع بررسی شود که آیا واقعا انتشار فیلم جنبه مجرمانه دارد یا خیر! خوب است که همه ما بدانیم زیر ذره‌بین مردم هستیم و اگر این موضوع را درک کنیم قطعا در رفتارهایمان تغییراتی را ایجاد خواهیم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان