تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷
محمود صادقی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

۱۷۰ بازنشسته برای ادامه کار اذن گرفته‌اند/ نسل اول انقلاب توان برقراری دیالوگ با نسل جدید را ندارد

محمود صادقی می‌گوید: برای قانون منع بکارگیری بازنشستگان که از ابتدا وضع شد یکسری استثنائاتی لحاظ شد و از طرفی شنیدم بیش از ۱۷۰ نفر از بازنشستگان برای ادامه کار در نهادهای مختلف اذن گرفتند.

111111111111111111111111111111

رویداد۲۴ محمد آیتی: محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز هم اگر از جایگاه یک روحانی رسمی بگوید «نسل جدید دیگر علاقه‌ای به ما ندارند و باید در رفتار خود تجدید نظر کنیم» بعید است تغییری ایجاد شود؛ همچنان آیت الله جنتی در دهه دهم زندگی چند مسئولیت کلان بر عهده دارد و موحدی کرمانی و علم الهدی در دهه نهم و هشتم زندگی به نماز جمعه می‌روند و قرار است با تفاوت نسلی بسیار زیاد نسل جوان را به روحانیت نزدیک کنند.

به گمان برخی، این کم‌علاقگی یا بی‌علاقگی که در برخی جوانان نسبت به روحانیون اتفاق افتاده به خاطر درک متفاوت این دو نسل از موضوعات مختلف است.

محمود صادقی نماینده تهران به رویداد۲۴ گفته در تذکر خود در مجلس درباره منطق و ضرورت اجرای تام و تمام قانون منع بکارگیری بازنشستگان صحبت کردم. متاسفانه ما در کشورمان نتوانستیم خود را با نسل جدید به روز کنیم. نیاز است گفتمان‌ها، ادبیات و ابزارهای رسانه‌ای بروز شود تا راحت‌تر بتوان با جوان‌ها دیالوگ برقرار کرد.

او می‌گوید: به نظر من نسل اول انقلاب خیلی توان برقراری دیالوگ با نسل جدید را ندارد و به نوعی خیلی زبان هم را نمی‌فهمند. بطور مثال، قانون منع بکارگیری بازنشستگان یک قانون خوبی است که می‌تواند شرایطی را بوجود آورد که مدیران جوان‌تر و بروزتر در راس کار قرار گیرند. البته این قانون از ابتدا که وضع شد یکسری استثنائاتی برای آن لحاظ شد و از طرفی شنیدم بیش از ۱۷۰ نفر از بازنشستگان برای ادامه کار در نهادهای مختلف اذن گرفتند.

صادقی در پاسخ به اینکه تغییر و تحول و جوان‌گرایی در پست‌هایی که در اختیار روحانیون است چقدر لازم و ضروری است، گفته: شخص رهبری به عنوان الگوی مدیران در ماه‌های گذشته دو چهره جوان و متولد دهه ۵۰ را در دو مجموعه مهم سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها منصوب کردند که اتفاق بسیار خوبی بود که امیدوارم این روند در تمام بخش‌های دولتی تسری پیدا کند.

نماینده تهران می‌گوید: اگر سخنرانی شهید آیت‌الله مطهری در خصوص روحانیت و نسل جوان را در سال ۱۳۴۱ بخوانید می‌بینید که ایشان گفته روحانیت نمی‌تواند با نسل جوان ارتباط برقرار کند و به نوعی زبان نسل جوان را نمی‌فهمد. جالب است که شهید مطهری این حرف‌ها را در سال ۱۳۴۱ مطرح کرده نه الان. در نتیجه باید بگویم که تغییر و تحول مدیریتی و روی کار آمدن جوان‌ها در هر حوزه‌ای لازم و ضروری و به نفع کشور است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان