تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

کلاه 900 میلیونی بر سر استقلال؟

مرتضی تبریزی یکی از مهاجمانی بود که ابتدای فصل به استقلال ملحق شد تا جای خالی جدا شده‌ای همچون تیام را پر و خط آتش آبی‌ها را قدری متحول کند.

کلاه 900 میلیونی بر سر استقلال؟

رویداد۲۴ تبریزی در شرایطی به استقلال پیوست که با باشگاه ذوب‌آهن قرارداد داشت و به همین جهت، مسوولان باشگاه ذوب‌آهن شرط جدایی این بازیکن و پیوستن به استقلال را پرداخت یک میلیارد و 900میلیون تومان اعلام کردند.

شرط سنگینی که ذوبی‌ها آن زمان پیش روی باشگاه استقلال گذاشتند، با انتقاد‌های زیادی مواجه شد و خیلی‌ها خواستار عقب‌نشینی استقلال ار پذیرش چنین شرطی شدند، با این حال مسوولان باشگاه استقلال که خود را بابت نداشتن مهاجم تحت فشار می‌دیدند سرانجام راضی به پذیرش شروط باشگاه ذوب‌آهن شدند و چند فقره چک را در اختیار این باشگاه قرار دادند تا تبریزی به تیم‌شان ملحق شود.

این چک‌ها اما هنوز نقد نشده و 900 میلیون آن باقی مانده است و باشگاه ذوب‌آهن همچنان پیگیر دریافت طلب خود از باشگاه استقلال است.

در واقع باشگاه استقلال تا امروز موفق شده یک میلیارد تومان از حق رضایتنامه تبریزی را پرداخت کند و باقی مبالغ باقی مانده است. باشگاه ذوب‌آهن در روزهای اخیر با باشگاه استقلال مکاتباتی در راستای دریافت باقیمانده حق رضایتنامه تبریزی داشته اما موفق به دریافت آن نشده است.

اصرار ذوبی‌ها در حالی باشگاه استقلال را که با مشکلات مالی مواجه است، تحت فشار قرار داده که تبریزی نیز عملکرد درخشانی در این تیم نداشته و با نمایش ضعیف خود انتقادهای بسیاری از کارشناسان حوزه باشگاه استقلال را برانگیخته است.

در عین حال زمزمه‌های جدایی این بازیکن از جمع آبی‌پوشان شنیده می‌شود اما قوانین هم به تبریزی اجازه نمی‌دهد در یک فصل برای 3 تیم بازی کند و در نتیجه مهاجم سابق باشگاه ذوب‌آهن که اکنون دوران ناموفقی را سپری می‌کند باید در استقلال به کار خود ادامه دهد و باشگاه استقلال هم مکلف است تمام بدهی‌های حق رضایتنامه این بازیکن را پرداخت کند.

شاید اگر تبریزی نمایش مطلوبی در استقلال داشت، پرداخت چنین حق رضایتنامه سنگینی قابل توجیه می‌نمود اما مهاجم سابق باشگاه ذوب‌آهن به جز بازی با تراکتورسازی که در آن موفق به گلزنی شد در سایر بازی‌های استقلال نمایش ایده‌آلی نداشت و نتوانست درخشش سال‌های گذشته‌اش را تکرار کند. وضعیت کنونی این سوال را به وجود آورده که آیا به واقع تبریزی ارزش این همه هزینه را داشت؟ مهاجم سابق باشگاه ذوب‌آهن علاوه بر این مبلغ که به‌عنوان حق رضایتنامه‌اش به باشگاه ذوب‌آهن باید پرداخت شود که نیم بیشتری از آن شده، دستمزد هم از استقلال می‌گیرد که مجموع دریافتی‌اش از باشگاه استقلال به رقمی حدود 4 میلیارد تومان می‌رسد.

چنین دستمزدی برای یک بازیکن در تاریخ باشگاه استقلال بی‌سابقه بود و تبریزی را باید جزو گران‌ترین بازیکنان داخلی دانست که تاکنون به باشگاه استقلال ملحق شده‌اند.

پرسشی که ذهن را آزار می‌دهد این است که چرا باشگاه استقلال که چنین مبالغی را هزینه جذب بازیکنان داخلی کرده با مدیریت هزینه تعدادی از ستاره‌های فصل پیش را حفظ نکرد؟

این انتقال در نهایت نه برای تبریزی سودی داشته و نه برای استقلال. شاید اگر تبریزی در ذوب‌آهن می‌ماند و در تیمش به فوتبال ادامه می‌داد اکنون شرایط بهتری را تجربه می‌کرد و اگر استقلال هم تمام توان مالی‌اش برای خرید مهاجمان جدید را روی حفظ تیام متمرکز می‌کرد اکنون وضعیت بهتری را در لیگ تجربه می‌کرد. در واقع این انتقال برای دو طرف تاکنون ثمری نداشته و حتی باشگاه ذوب‌آهن هم نتوانسته از این انتقال سودی ببرد. 3بازنده را در جریان این انتقال به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان