تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

درگیری نماینده سراوان و سکوت فراکسیون امید/ این رسم اصلاح طلبی نیست!

فلسفه رای دادن به امیدی‌ها این بود که کسانی به مجلس بروند که نتوانند چشمان خود را در برابر کم‌کاری‌ها و تلخی‌ها ببندند.
نماینده جنجالی سراوان و سکوت فراکسیون امید! / این رسم اصلاح طلبی نیست
رویداد۲۴ درازهی نماینده جنجالی پارلمان عضو فراکسیون امید است. این یعنی اینکه جز اصلاح طلبان مجلس حساب می‌شود. سکوت فراکسیون امید در برابر رفتار چندی پیش نماینده سراوان در گمرک، جای تعجب دارد و به دور از منش اصلاح طلبی است.

منش اصلاح طلبی یعنی اینکه وقتی اشتباهی را دیدی حتی اگر از سوی هم مسلک خودمان باشد، به آن اعتراض کنی و به دنبال حقیقت بگرد.

فلسفه رای دادن به امیدی‌ها همین بود. ما رای دادیم تا کسانی به مجلس بروند که نتوانند چشمان خود را در برابر کم‌کاری‌ها و تلخی‌ها ببندند. هنوز یادمان نرفته است زمانی در همین پارلمان، نمایندگان بزرگ‌ترین اشتباهات تاریخ ایران را می‌دیدند، اما لب بر نمی‌جنباندند تا خدای ناکرده خراشی بر روی جریان سیاسی‌شان ننشیند.

انتظار این بود که عارف به عنوان رییس و اعضای فراکسیون سریع‌تر از هر نماینده و هر جریانی، نسبت به ماجرای نماینده سراوان واکنش نشان می‌دادند و حتی او را از فراکسیون امید اخراج می‌کردند.

این کار نه تنها از موضع ضعف قلمداد نمی‌شد بلکه حکایت از آزادگی اعضای فراکسیون امید داشت.

شاید بگویید به خاطر یک اشتباه نباید یک بازارچه را به آتش کشید، اما نباید فراموش کرد که این آقای نماینده یک اشتباه نکرده است. او چندین خطا را پشت سر هم انجام داده است که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها تلاش برای مذهبی و قومی کردن این ماجرا بود.

چندی پیش بود که نماینده‌ای در کره جنوبی به خاطر توهین به مامور فرودگاه مجبور شد عذرخواهی کند، اما آقای درازهی در جلسه غیرعلنی مجلس که فیلم آن منتشر شد می‌گوید: «امروز با این توهین برخورد نکنید، فردا نوبت شما است.»

آقای نماینده گویا نمی‌خواهد اشتباه خود را بپذیرد و همچنان حاضر به عذرخواهی بابت رفتار خود در گمرک نیست. در این میان، اما اعضای فراکسیون امید می‌توانند جور آقای نماینده را بکشند و از مردم بابت رفتار هم فراکسیونی خود عذرخواهی کنند.

رفتار نماینده سراوان به پای فراکسیون امید هم نوشته می‌شود. پس بهتر از دامن خود را از این ماجرا پاک کنند.
آن‌ها همانطور که باید شجاعانه در برابر اشتباهات دولت وضع بگیرند و اجازه ندهند حسن روحانی از مسیر اعتدال و اصلاحات خارج شود باید در برابر رفتار همکاران خود هم مسؤول باشند.

اعضای فراکسیون امید نباید فراموش کنند که مردم با امید به آن‌ها رای دادند تا اتفافات تلخ گذشته تکرار نشود و از مجلس صدای توهین و تفرقه شنیده نشود. نباید کاری کرد که دیگر مردم به امید، امید نداشته باشند. ناامید شدن مردم یعنی تکرار گذشته و قرار ما این بود که به فردا نگاه کنیم.

امروز اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست و متاسفانه رفتار ترامپ و برخی سومدیریت‌های داخلی باعث شده تا معیشت مردم دچار مشکل شود، حداقل اعضای دولت و نمایندگان مجلس در مسائل اجتماعی باید به گونه‌ای برخورد کنند که مردم بفهمند، نسبت به گذشته در جامعه تغییراتی ایجاد شده است نه اینکه احساس کنند نه خانی آمده است نه خانی رفته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان