تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

تشریح الزامات روز‌های باقیمانده سال توسط عضو هیات مدیره بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم توجه مضاعف به وصول مطالبات معوق، بهداشت اعتباری و جذب منابع ارزان قیمت در مدت باقی مانده تا پایان سال جاری تاکید کرد.
تشریح الزامات روز‌های باقیمانده سال توسط عضو هیات مدیره بانک ملی ایران
رویداد۲۴ محمود شایان در جمع روسای ادارات امور شعب منطقه دو کشور با بیان این که امور بانک به هم افزایی همه کارکنان نیاز دارد، فصل زمستان را برای بانک بسیار با اهمیت خواند و اظهار کرد: از همه ظرفیت‌ها برای تجهیز منابع بانک باید استفاده شود.

وی با اشاره به این که لزوم تامین منابع مورد نیاز واحد‌های تولیدی و سرمایه در گردش آن‌ها در این روز‌ها بسیار پررنگ‌تر می‌شود، ادامه داد: با وجود همه محدودیت ها، منابع و مصارف بانک باید طوری مدیریت شود که منافع بانک، مشتریان و دولت محفوظ بماند.

شایان همچنین تعیین تکلیف پرونده‌های مطالبات معوق را از الزامات بانک خواند و افزود: گرچه می‌توانیم از همه ظرفیت‌های قانونی بانک برای وصول این مطالبات استفاده کنیم، اما منافع مهمتری مانند حفظ اشتغال و تولید نیز از دید ما مغفول نمی‌ماند.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران، نیاز امروز واحد‌های تولیدی را سرمایه در گردش خواند و با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های غیرضروری بانک، گفت: کارمزد محوری و اعطای تسهیلات در قالب خرید دین از اقداماتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی به ایجاد کمیته‌های اعتباری، فناوری اطلاعات، منابع انسانی، اعتباری، پشتیبانی و ... برای ارائه و تجمیع پیشنهاد‌ها و نظرات همکاران اشاره و خاطرنشان کرد: در هر استان، از کارکنان دانشجوی دوره دکترا اتاق فکری برای رصد مسائل بانک تشکیل شده و نمایندگان آن‌ها نیز در جلساتی با حضور اعضای هیات مدیره، پیشنهاد‌ها و نظرات را به بالاترین سطوح تصمیم گیری بانک منتقل می‌کنند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نظام‌مند شدن پاداش‌ها و شایسته سالاری در انتصابات را از دیگر رویه‌های نهادینه شده در بانک خواند و افزود: با توجه به اهمیت بازاریابی، جذب منابع و وصول مطالبات و به منظور تسریع در انجام وظایف، روسای ادارات امور شعب می‌توانند یکی از معاونان خود را به عنوان مشاور منصوب کنند.

در ادامه این نشست، اصلان کریمی مدیر سابق امور شعب منطقه دو کشور بانک ملی ایران نیز با اشاره به فعالیت انجام شده طی دوره مدیریتش در این بخش، کاهش نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات پرداختی (NPL)، افزایش قابل توجه وصول مطالبات معوق، شناسایی سود‌های پنهان، برگزاری شبه مجامع استانی برای تحلیل سود و زیان و اصلاح ساختار مالی منطقه‌ای را از جمله این اقدامات خواند.

روسای ادارات امور شعب حاضر در جلسه نیز به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند. در پایان جلسه نیز ضمن تقدیر از اصلان کریمی، برای فرهاد معقول به عنوان مدیر جدید امور شعب منطقه دو کشور بانک ملی ایران آرزوی توفیق شد.
برچسب ها: محمود شایان
نظرات شما
پیشخوان