تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
محبی‌نیا:

گرفتاری‌های زیادی داریم که باید حل و فصل کنیم/ احیاء خاطرات جنگ را به مصیبت تبدیل نکنیم

نماینده در واکنش به سخنان دبیر تشخیص مصلحت نظام در خصوص عملیات کربلای چهار گفت: باید واقعیت‌ها را با مردم درمیان بگذاریم مسائل را هرچقدر در صندوقچه اسرار نگه داریم، همان قدر روایت‌های مشکوک خواهیم داشت.

رویداد۲۴جهانبخش محبی نیا ، درباره اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عملیات کربلای چهار و جنگ تحمیلی گفت: بحث من در این مورد کلی است،‌ جنگ بخشی از هویت انقلاب ماست،‌ نزدیک هشت سال دفاع مقدس فارغ از مقدمه و موخره طول کشید و هزینه‌های زیادی را در این راه تقدیم کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لطف شهدا هزاران سال بعد هم قابل جبران نیست،‌ آنان انسان‌های شریف و انقلابی بودند، بیان کرد: جنگ تحمیلی و مسئله دفاع جدا از اینکه یک سرمایه ملی است،‌ تجلی تاریخ گذشته و آینده ما است.

وی خاطرنشان کرد: قرائت‌های متنوع، متناقض،‌ برداشت‌های موضعی و کتمان واقعیت‌ها متاسفانه در جامعه باعث بسیاری از کج فهمی‌ها،‌ مناقشات، مجادله‌ها و سوءبرداشت‌ می‌شود.

نماینده مردم میاندوآب با بیان این‌که اگر سیره پیامبر را مبنا قرار دهیم می‌توانیم مسائل را با مردم در میان بگذاریم،‌ گفت: پیامبر اکرم (ص) بعداز هر جنگ نقاط ضعف و قدرت را بررسی می‌کردند و تمامی آن‌ها را با لشگریان و مردم درمیان می‌گذاشتند.

وی تصریح کرد: باید روایت‌های مستحکم، مستند و غیرقابل خدشه‌داری از جنگ ایران و عراق در اختیار مردم قرار دهیم. طبیعتا طیف‌های که درگیر جنگ بودند می‌توانند سخنان درستی از حوزه‌هایی که در آن حضور داشتند بگویند.

محبی‌نیا با اشاره به اینکه سی سال از جنگ گذشته است و نسل جدید ما نیاز به یک روایت درست دارد، گفت: حدود سی سال از جنگ گذشته است و کسانی که در اواخر جنگ متولد شده‌اند امروز چه تعبیر و قرائتی از جنگ دارند؟ نگاه‌شان می‌تواند به هر نوع قرائتی معطوف باشد بنابراین باید اطلاعات درست و دقیقی در اختیار آنان قرار دهیم.

وی تاکید کرد: لذا متولیان جامعه نه تنها در مسئله جنگ،‌ بلکه در باقی مسائل مانند لانه جاسوسی، انتخابات و انتصابات اطلاعات درستی در اختیار جامعه قرار دهند. به هر میزان پدیده‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و دفاعی را در لفافه بگوییم و در صندوقچه اسرار نگه داریم همان‌قدر روایت‌های منسوخ و مشکوک را خواهیم داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به وجود پرسشگری در جامعه عنوان کرد: در بعضی از مواقع نیاز نیست که ما اظهارنظرهای پیچیده و پر پیچ و خمی داشته باشیم،‌ ما گرفتاری‌های زیادی داریم که باید حل و فصل کنیم.

وی تاکید کرد: احیاء خاطرات جنگ در شرایطی می‌تواند مفید باشد که تبدیل به مصیبت نشود،‌ بنابراین واقعیت‌ها را همان‌طور که هست باید عنوان کنیم و بگویم که چه شرایطی منجر به تصمیمات شده است؛ امروز جامعه واکنش نشان‌ می‌دهد باید واقعیت‌ها را بیان کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان