تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

سانسور تورم ۴۰ درصدی؟ / بانک مرکزی در خواب دو ماهه

با وجود گذشت دو ماه از اعلام نرخ تورم آبان ماه، بانک مرکزی هنوز نرخ تازه‌ای را اعلام نکرده است.
سانسور تورم ۴۰ درصدی؟ / بانک مرکزی در خواب دو ماهه
رویداد۲۴ مدت‌هاست که مرکز آمار ایران با نهاد‌هایی همچون بانک مرکزی بر سر ارائه آمار‌های اقتصادی با چالش روبرو هستند. حتی یک ماه، آمار اعلام شده برای تورم توسط این دو نهاد، با یکدیگر اختلاف ۱۰ درصدی داشت.

با این حال، هنوز هم موازی‌کاری و ارائه آمار‌ها با فاصله یک هفته توسط این دو نهاد ادامه دارد. اما آنطور که اخیرا یکی از سایت‌های خبری اقتصادی گزارش داده، آمار تورم آذرماه بعد از قرار گرفتن روی سایت بانک مرکزی، به سرعت حذف شد.

برخی سایت‌های خبری اینطور می‌گویند که این حذف آمار، به دلیل رسیدن تورم آذر ماه به ۴۰ درصد بود. برهمین اساس هم برخی معتقدند که فشار دولت به بانک مرکزی سبب شد تا این آمار از خروجی سایت بانک مرکزی حذف شود.

سایت نود اقتصادی در این رابطه گزارش داده که روز پنج شنبه نرخ تورم برای مدت کوتاهی روی خروجی سایت بانک مرکزی قرار گرفت و به سرعت از آن حذف شد.

این سایت خبری مدعی شد که «این آمار که برای دقایق اندکی منتشر شد نشان می‌داد تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه ۲۴ درصد و تورم نقطه به نقطه در این ماه به بالای ۴۲ درصد رسیده است. این آمار بلافاصله با اعتراض مقامات رده بالای دولت رو به می‌شود و با فشار پاستور، بانک مرکزی مجبور می‌شود این آمار را از روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی خود خارج کند.»
 
منبع:اقتصاد۲۴ 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تورم ، بانک مرکزی
نظرات شما
پیشخوان