تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
بهرام پارسایی:

ممنوعیت واردات باعث انحصارطلبی خودروسازان داخلی شده است

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس معتقد است: واردات خودرو کوچک‌ترین لطمه‌ای به خودروسازی داخلی وارد نمی‌کند، زیرا زمانی که واردات ممنوع نبود سهم کل خودرو‌های وارداتی در بازار فقط ۵ درصد بود و ۹۵ درصد در دست خودروسازان داخلی قرار داشت.
ممنوعیت واردات باعث انحصارطلبی خودروسازان داخلی شده است
رویداد۲۴ پس از گذشت دهه‌ها از راه‌اندازی خط تولید ایران خودرو و سایپا، همچنان مشخص نیست که جایگاه صنعت خودروسازی ما در جهان و منطقه چیست و هدف از این همه هزینه در این حوزه برای کشور چه بوده است؟

در شرایطی که عموم مردم از کیفیت محصولات دو خودروساز داخلی گله دارند، اما شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به بهانه افزایش نرخ ارز، قیمت محصولات تولیدی خود را بالا برده‌اند، روندی که به گمان بسیاری، خلاف قانون بوده و مجوز‌های لازم را نیز کسب نکرده است.

بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس در گفتگو با اقتصاد۲۴ در خصوص ساماندهی خودرو‌های داخلی، گفت: عدم انجام تعهدات خودروسازان، خدمات پس از فروش، رها کردن بازار قیمت و مباحث کیفیت و ایمنی از مسائل کلان در این حوزه است که نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: طبق نظرسنجی که از مردم به عمل آمده مشخص شده که بیش از ۹۷ درصد آن‌ها معتقدند افزایش قیمت خودرو به ضرر مصرف‌کننده است و این افزایش قیمت فقط منافع خودروسازان و دلالان را تامین می‌کند.

پارسایی افزود: در صنایع دیگر خودروسازی نیز این نارضایتی وجود دارد که در این شرایط، نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم به موضوع ورود کردند تا این خلاء قانونی که باعث شده خودروسازان یکه‌تازی کنند و هزینه این رفتار را مردم بپردازند را ساماندهی کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه واردات خودرو کوچک‌ترین لطمه‌ای به خودروسازی داخلی وارد نمی‌کند، تصریح کرد: زمانی که واردات ممنوع نبود سهم کل خودرو‌های وارداتی در بازار فقط ۵ درصد بود و ۹۵ درصد در دست خودروسازان داخلی قرار داشت.

نماینده مردم شیراز با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضای خودرو‌های داخلی در حدی نیست که واردات به آن لطمه‌ای وارد کند، افزود: ممنوعیت واردات خودرو فقط یک بهانه برای انحصاری‌تر کردن بازار خودرو‌های داخلی است.
 
منبع: اقتصاد۲۴
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان