تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۷

جدیدترین اخبار از پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد‌ی و اتهامات خاوری

معاون قوه قضائیه گفته در پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد‌ی چند نفر به انفصال از خدمت، زندان و اعدام محکوم شدند و رسیدگی به اتهامات معاون و رئیس سابق بانک مرکزی ادامه دارد.
جدیدترین اخبار از پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد‌ی و اتهامات خاوری
رویداد۲۴ حجت‌الاسلام هادی صادقی شامگاه یکشنبه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه تعدادی از مفسدان اقتصادی حکم سنکینی گرفته‌اند و تعدادی هم اعدام شده‌اند، بیان کرد: این طور نیست که با کارمندان و یا مدیران متخلف که با مجرمان همکاری کرده‌اند، کاری نداشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه می‌پذیریم که در انعکاس اخبار قوه قضائیه ضعف وجود دارد، گفت: بعضی پرونده‌های قوه ۷۰ جلدی هستند و بعضی چند سال طول می‌کشند و این پرونده‌ها آنقدر مورد بررسی قرار می‌گیرند تا حقایق از دل آن‌ها بیرون بیاید که در نهایت فقط یک خبر از یک پرونده به این بزرگی بیرون می‌آید که از این گوش می‌آید و از آن گوش خارج می‌شود.

وی ابراز کرد: پرونده اخیر مفاسد اقتصادی ۱۰۰ جلد بوده و زحمات زیادی برای تنظیم آن کشیده شده، اما مشکل این است که اگر از خود مفاسد اقتصادی ۱۰۰ خبر شنیده شود از اجرای حکم تنها یک خبر شنیده می‌شود.

جدیدترین اخبار از پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد‌ی و اتهامات خاوری
معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه رسانه‌ها معمولا به دنبال اخبار زرد می‌روند، اما اخبار برخورد با جرائم انگار چندان نزد خبرنگاران مشتری ندارد، عنوان کرد: بخشی از تقصیر هم متوجه قوه قضائیه است که در اطلاع‌رسانی پرونده‌ها ضعیف عمل می‌کند و البته محدودیت‌های قانونی وجود دارد و خودسانسوری نیز دارد هر چند برخی مسائل گفته می‌شود.

صادقی به پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد دلاری اشاره داشت و بیان کرد: چندین نفر در رابطه با این پرونده به انفصال از خدمت محکوم شدند و تعدادی به زندان رفتند و اعدامی هم در پرونده داشتیم.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان