تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
آذر منصوری به رویداد۲۴ خبر داد؛

اعضای جدید هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان +جدول تغییرات

در آخرین تغییرات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، کارگروه پایش برای ارزیابی عملکرد نمایندگان منتخب که از طرف اصلاح طلبان به نهادهای انتخابی راه پیدا کردند، و کارگروه ارتباطات و رسانه برای جبران ضعف سیاست‌گذاری برنامه در ارتباط با فضای رسانه‌ای کشور شکل گرفته است.

عملکرد نمایندگان لیست امید ارزیابی و پایش می شود/ اعضای جدید هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان+ جدول تغییرات

رویداد۲۴ روز گذشته اولین جلسه کارگروه‌های استان‌ها، سیاست‌گذاری، پایش و ارزیابی و کارگروه ارتباطات و رسانه برگزار شد و با رای گیری اعضا یدالله طاهرنژاد به عنوان رئیس کارگروه استان‌ها، الهه کولایی  به عنوان رئیس کارگروه سیاست‌گذاری، محمود  صادقی به عنوان رئیس کارگروه پایش و ارزیابی و فاطمه راکعی به عنوان رییس کارگروه ارتباطات و رسانه انتخاب شدند.

رئیسان کارگروه‌های چهارگانه شورای عالی اصلاح‌طلبان به عضویت  هیات رئیسه این شورا در خواهند آمد. پیشتر محمدرضا عارف، حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری، الیاس حضرتی، شهیندخت مولاوردی و آذر منصوری به عنوان رییس، نواب رئیس و دبیران شورای عالی اصلاح طلبان انتخاب شده بودند.

آذر منصوری دبیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با توجه به تغییرات صورت گرفته در عنوان کارگروه‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به رویداد۲۴ گفته کارگروه پایش (برای ارزیابی عملکرد نمایندگان منتخب که از طرف اصلاح طلبان به نهادهای انتخابی راه پیدا کردند) تشکیل شده است. همچنین کارگروه ارتباطات و رسانه برای جبران ضعف سیاست‌گذاری برنامه در ارتباط با فضای رسانه‌ای کشور شکل گرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت همچنین گفته با توجه به اینکه تجربه نشان داده اعضای فعلی نیازهای موجود را پاسخ نمی‌دهند و نیازمند به تجارب افراد بیرون از کارگروه‌ها هستیم، این دوره به جز اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، از صاحب نظران برای همکاری در کارگروه‌ها دعوت خواهد شد و جزئیات این تصمیم احتمالا در جلسه هیئت رئیسه مطرح خواهد شد.

او گفته دوره قبل شورای عالی، سخنگو نداشت و باید با تصمیم رئیس و تصویب اعضای شورا، سخنگو انتخاب شود و فعلا اطلاع‌رسانی از طریق دبیرخانه انجام می‌شود.

منصوری به رویداد۲۴ خبر داده که تاسیس پارلمان اصلاحات در دستور کار است و از زمان فعالیت دور جدید شورای عالی، برای مواد اساسنامه آن جلسات زیادی برگزار شده است و پیش نویسی هم برای تاسیس آن تهیه و به احزاب ارجاع شد که در جلسات خود آن را مورد ارزیابی قرار دهند. این مرحله هم انجام شد و مجدد پیش نویس «مجمع عالی اصلاح طلبان» به کمیته سیاسی ارجاع شد که در جلسه اخیر کلیات و مقدمه و رویکرد آن  و چند بند اولیه اساسنامه بررسی شد و ادامه بررسی اساسنامه پارلمان به جلسات بعدی موکول شد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفته که بر اساس آئین نامه، این شورا موقت است تا نهاد بالایی اصلاح طلبان که قاعدتا مجمع عالی اصلاح طلبان خواهد بود، شکل بگیرد و بعد از آن مجمع درباره ادامه فعالیت این نهاد تصمیم گیری خواهد کرد.

جدول زیر آخرین تغییرات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان را نشان می‌دهد:

عملکرد نمایندگان لیست امید ارزیابی و پایش می شود/ اعضای جدید هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان+ جدول تغییرات

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان