تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
استعفای وزیر تایید شد؛

قاضی زاده هاشمی ساختمان وزارت بهداشت را ترک کرد

منابع خبری گفته‌اند قاضی زاده هاشمی برای آخرین بار در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت شرکت کرد و با خداحافظی ‏از معاونان، وزارتخانه را ترک کرد.‏
قاضی زاده هاشمی ساختمان وزارت بهداشت را ترک کرد
 
 
رویداد۲۴ یک منبع آگاه اعلام کرد که استعفای وزیر بهداشت و درمان دولت روحانی پذیرفته شده است. قاضی زاده هاشمی در جلسات اخیر هیات دولت شرکت نکرده است.

پس از تعیین تکلیف بودجه ۹۸ توسط دولت روحانی و مشخص شدن بودجه هر یک از وزارتخانه‌ها سید حسن قاضی زاده هاشمی به دلیل ناراحتی از بودجه کمی که به بخش سلامت تخصیص داده شده بود، استعفای خود را به دولت داد و در انتظار تایید حسن روحانی برای واگذاری این منصب به شخص دیگری بود.

سهم بودجه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کل بودجه وزارتخانه‌ها در لایحه بودجه ۹۸، ۹.۷ درصد بوده که از لحاظ تخصیص بودجه پس از آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی سومین وزارتخانه از لحاظ سهم بودجه است.

الیاس حضرتی به خبرگزاری موج گفته قاضی زاده هاشمی به دلیل آنچه که کاهش بودجه بهداشت و سلامت می‌داند، از سمت خود به عنوان وزیر بهداشت استعفا داده است و تا جایی که خبر دارم، رییس جمهور هنوز استعفای قاضی زاده هاشمی را نپذیرفته است.

یک منبع خبری در دولت گفته اخبار منتشر شده درباره زمان تقدیم این استعفا از دو هفته قبل صحت ندارد و این استعفا ‏به همراه نامه و ضمائمی خطاب به رئیس جمهور و همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور اواخر هفته گذشته داده شده است. ‏

علی نوبخت عضو کمیسیون بهداشت مجلس و برادر محمدباقر نوشخت، استعفای هاشمی را ‏فرار رو به جلو توصیف کرده است.
در حالی که متن استعفا به صورت مکتوب و رسما برای رئیس جمهور ارسال شده است هنوز از سوی دو طرف منتشر نشده است ‏و به نظر می‌رسد انتشار این متن پرده از ابهامات بر می‌دارد. ‏
 
از سوی دیگربهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درواکنش به خبر استعفای وزیر بهداشت گفت: بنظر این استعفا صحت دارد زیرا روابط عمومی وزارت بهداشت نیز این مسئله را تکذیب نکرده و اخبار دال بر صحت این موضوع است.

بنیادی عنوان کرد: بنظر نمی‌رسد ایشان صرفا به دلیل کاهش اعتبارات حوزه بهداشت و درمان ایشان استعفا داده باشند؛ اگر که تصمیمشات جدی باشد دلایل را بیان خواهند کرد.

بهروز بنیادی گفت: در جلسات متعدد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز که در بحث بودجه مطرح شده در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر را وزارت بهداشت از درآمد اختصاصی خود حقوق می‌دهد و این وظیفه حاکمیت است که این مهم را انجام دهد. بیمارستان‌های زیادی ساخته شده و برای نیروها در سازمان برنامه و بودجه فکری نشده و اگر سازمان در این بخش این بار را از دوش وزارت بهداشت بردارد مشکل خاصی دیگری نخواهیم داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان