تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
رییس کل دادگستری استان اصفهان:

حکم ۲ متهم اخلال‌گر نظام اقتصادی در اصفهان صادر شد

رییس کل دادگستری اصفهان از صدور رای ۲ اخلال گر نظام اقتصادی و پرداخت جزای نقدی و حبس در دادسرای این استان خبر داد.
حکم ۲ متهم اخلال گر نظام اقتصادی در اصفهان صادر شد
رویداد۲۴ احمد خسروی وفا روز دوشنبه در نشست خبری اعلام حکم قطعی اخلال گران نظام اقتصادی در این استان افزود: متهم ردیف اول حمیدرضا جان قربان فرزند علمدار به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق تجهیزات پزشکی، ایمپلنت‌های اسکلتی و پروتز به ٢٠ سال حبس قطعی و پرداخت یکهزار و ٢٠٠ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی ادامه داد: متهم ردیف دوم آزاده سجادیه فرزند یحیی با همین اتهام به ١٠ سال حبس قطعی محکوم شده است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: هر ٢ متهم اکنون در زندان به سر می‌برند، زیرا حکم قطعی است و نسبت به هر ٢ متهم حکم در حال اجراست و حبس متهمان آغاز شده است.

به گفته وی یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی متهمان به نفع دولت وصول می‌شود.

خسروی وفا خاطرنشان کرد: این پرونده متهمان دیگری هم دارد که به عنوان معاون در جرم اتهام به آن‌ها وارد است و پرونده نسبت به این موضوع همچنان در دادسرا مفتوح است.

به گفته وی افرادی که از این ایمپلنت ها، پروتز‌ها و تجهیزات قاچاق ایراد و صدمه بدنی به آن‌ها وارد شده می‌توانند به دادسرا مراجعه و طرح شکایت کنند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون حدود هشت نفر که به آن‌ها صدمه از طریق تجهیزات پزشکی قاچاق وارد شده به دادسرا مراجعه کردند و این پرونده شاکی خصوصی دارد.

وی بیان کرد: پرونده رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی در دادسرا مفتوح و در حال جمع آوری عدله هستیم و در صورت تکمیل پرونده نسبت به این بخش، پرونده شاکیان خصوصی وارد دادگاه و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص دادن رشوه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال این متهمان به دیگر پزشکان اظهارداشت: چنین موردی در پروند متهمان نبوده است.

خسروی وفا به اخلالگران نظام اقتصادی هشدار داد برخی از افراد به دنبال سو استفاده از فضای بازار بوده و در این زد و بند‌ها به دنبال کسب منافع نامشروع هستند که به طور طبیعی دستگاه قضایی پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: چشمان تیزبین نیرو‌های اطلاعاتی و دستگاه قضایی این موارد را رصد می‌کند، با توجه به اینکه در این پرونده حکم قاطعی صادر شد نسبت به اخلالگران در نظام اقتصادی دستگاه قضایی استان مانند همین پرونده حکم قاطعی صادر می‌کند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان همچنین درباره حکم قاتل ملیکا کودک فلاورجانی گفت: این حکم به محض اینکه اجازه اجرا را از مرکز دریافت کند و در صورتی که اولیای دم تقاضای اجرا کنند این حکم قابل اجراست، در زمان حال حکم قطعی صادر شده و دیوان عالی کشور رای دادگاه کیفری یک استان اصفهان را تایید کرده است.

وی افزود: قاتل ملیکا هم محکوم به قصاص و هم محکوم به اعدام است، از جهت تجاوز به عنف به فرد دیگری محکوم به اعدام و از جهت قتل ملیکا محکوم به قصاص شده است که تا روز‌های آینده حکم این قاتل اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، در مجموع چهار پرونده اخلال گران نظام اقتصادی کشور در استان اصفهان تاکنون در دادگاه رسیدگی و برای همه آن‌ها حکم قطعی صادر شد، ۲ پرونده دیگر هم در دادسراست که یک پرونده درخصوص فرار مالیاتی با حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که پیش‌تر اطلاع رسانی شده است.

همچنین در پرونده‌ای دیگر ۲ متهم از حدود ۸۰ کارت بازرگانی سو استفاده کردند که این پرونده در دادسرا رسیدگی می‌شود و در صورت تکمیل پرونده در دادگاه ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان