تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۷

تهران صاحب سند گردشگری می‌شود

تدوین «سند گردشگری شهر تهران» در دستور کار شورای راهبردی گردشگری شهرداری تهران قرار گرفت.
تهران صاحب سند گردشگری می‌شود
رویداد۲۴ صنعت گردشگری ایران هنوز طرح یا سند جامعی برای توسعه گردشگری ندارد. سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال ۱۳۹۳ اعلام کرده بود برنامه جامع گردشگری کشور تا پایان سال ۹۴ تهیه و آماده می‌کند تا همزمان با اجرای برنامه ششم توسعه در سال ۱۳۹۵ اجرا شود، اما این طرح به آن سال نرسید. در سال ۱۳۹۶ زهرا احمدی‌پور با بدست گرفتن سکان این سازمان وعده داد این طرح را بازنگری و اصلاح خواهد کرد، اما اتفاقی نیافتاد. در دور جدید مدیریت این سازمان نیز قرار شد سند جامع گردشگری را تا پایان سال ۹۶ به مجلس برسانند، اما باز به تعویق افتاد.
 
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اینک تصمیم گرفته سند جامع گردشگری را با حمایت مالی و مشورتی سازمان جهانی جهانگردی بروزرسانی کند. سندی که پایه‌گذار نخست آن نیز این سازمان بین‌المللی بوده است، اما با تغییر مدیریت‌ها طرح آن در ایران هرگز به مرحله اجرا نرسید. در تمام این سال‌ها که به چهار دهه می‌رسد برنامه‌ریزی سایر استان‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

اکنون با اعلام آمادگی سازمان جهانی جهانگردی برای بروزرسانی سند جامع گردشگری ایران، در ششمین جلسه شورای راهبردی گردشگری شهرداری تهران برای تهیه سند گردشگری این شهر نیز تصمیم گرفته شد.

دلاور بزرگ‌نیا ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ـ با اشاره به ایجاد طرح جامع گردشگری برای رسیدن به طرح آمایش سرزمین، افزود: بر اساس این طرح می‌توان یک سند راهبردی برای گردشگری شهر تهران تعریف کرد.

ابوالحسنی ـ قائم مقام حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و عضو شورای راهبردی گردشگری تهران ـ با اشاره به ضرورت تدوین سند راهبردی گردشگری برای این شهر، گفت: دستیابی به قوانین بالادستیِ سازمان‌های متولی گردشگری می‌تواند ما را در تهیه و تدوین یک سند راهبردی جامع گردشگری در شهرداری تهران یاری کند.

او همچنین بر اهمیت تشکیل جلسات شورای راهبردی که به استفاده کاربردی از نظرات اعضاء در تهیه برنامه‌های عملیاتی در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری، منجر می‌شود، تاکید کرد.

اسماعیل قادری دیگر عضو این شورا با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی پویا و تاثیر گذار است، گفت: شهرداری تهران باید زمینه را برای توسعه گردشگری شهر تهران به منظور رشد و توسعه ساختار بخش خصوصی فراهم کند.

وی افزود: توجه به گردشگری به عنوان یکی از حوزه‌های صنعت خلاق به تقویت زیر ساخت‌ها و هویت فرهنگی منجر خواهد شد.


منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان