تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نماینده مردم تبریز:

پوری‌حسینی رفتنی شد/ معرفی گزینه‌های جدید ریاست خصوصی‌سازی

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این که میرعلی اشرف پوری‌حسینی از سازمان خصوصی‌سازی می‌رود، به معرفی گزینه‌های جانشینی وی در سازمان خصوصی‌سازی پرداخت.

پوری‌حسینی رفتنی شد/ معرفی گزینه‌های جدید ریاست خصوصی‌سازی

رویداد۲۴ "پوری‌حسینی از سازمان خصوصی‌سازی می‌رود." پیش‌تر این خبر را نماینده مردم بندرعباس در مجلس اعلام کرده بود و به تازگی هم این خبر را نماینده مردم تبریز در مجلس گفته است.

بنابر اعلام احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی از ریاست سازمان خصوصی‌سازی می‌رود و د‌ر همین رابطه مناف هاشمی و علی احمدی گزینه‌های جایگزینی پورحسینی د‌ر این سازمان هستند.

نماینده مردم تبریز همچنین گفته علامت سوال‌های متعددی که در خصوص واگذاری‌ها در دوره ریاست پورحسینی در سازمان خصوصی‌سازی وجود دارد که از قضا علت کنار گذاشتن وی از صندلی ریاست این سازمان هستند.

به گفته این نماینده مجلس، مواردی بوده که پوری‌حسینی به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی شرکتی را به بخش خصوصی واگذار می‌کرده و خود به عنوان شخصیت حقیقی خریدار آن شرکت بوده است که از جمله آن می‌توان به واگذاری مجتمع گوشت اردبیل به بخش خصوصی اشاره کرد که پوری‌حسینی به عنوان شخصیت حقوقی یعنی رئیس سازمان خصوصی‌سازی فروشنده و با عنوان شخصیت حقیقی خریدار آن بوده است.

این گزارش می‌افزاید: چندی پیش هم یک عضو کمیسیون انرژی در این باره به خانه ملت خبر داده بود که وزیر امور اقتصادی و دارایی قول برکناری پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی را داده چراکه تخلفات زیادی در واگذاری‌ها توسط این سازمان رخ داده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس همچنین در خصوص نامه بیش از پنجاه نماینده به رییس قوه قضاییه برای بررسی تخلفات سازمان خصوصی‌سازی گفته بود این سازمان در هر استان یک یادگاری بدی بر جای گذاشته و مسئولیت مستقیم آن متوجه پوری حسینی است، البته از وزیر درخواست شده که سریعا در ریاست سازمان خصوصی‌سازی جابجایی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: نمایندگان در نامه به رییس قوه قضاییه ذکر کرده‌اند که رییس سازمان خصوصی‌سازی مشکلاتی در کشور ایجاد کرده که آرامش بیشتر استان‌ها در حوزه کارگری مرتبط با واگذاری‌ها را سلب کرده است که می‌توان به واگذاری نامناسب آلومینیوم المهدی و هرمزال، کشت و صنعت کارون و پالایشگاه کرمانشاه اشاره کرد.

احمد مرادی افزود: خدمت آقای دژپسند نیز شرف‌یاب شده و عنوان کردم که به حال سازمان خصوصی‌سازی فکری کنند که تاکنون این اتفاق میمون و مبارک رخ نداده است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
جانباز جنگ تحمیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
اهداف سیاستهای اصل 44 که1/3/1384 ابلاغ گردید عبارتند از
*شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی.
*گسترش مالكیت در سطح عموم مردم به‏منظور تأمین عدالت اجتماعی.
*ارتقاء کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره‏وری منابع مادی و انسانی و فناوری.
*افزایش رقابت‏پذیری در اقتصاد ملی.
*افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی.
*كاستن از بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی.
*افزایش سطح عمومی اشتغال.
*تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‏گذاری و بهبود درآمد خانوارها.
با خصوصی سازی در 3 دهه اخیر در کدامیک ا ز اهداف بالا موفقیت حاصل شده است ؟
ممکن است مطلعین یکی از شرکت هایی که واگذار شده است واهداف بالا در مورد آن به دست آمده است را معرفی فرمایند
نظرات شما
پیشخوان