تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

خصوصی سازی برای رئیس سازمان خصوصی سازی!/ جزئیات واگذاری مجتمع ۱۰۰ میلیاردی به پوری حسینی

علامت سوال‌های متعددی در خصوص واگذاری‌ها در دوره ریاست پوری‌حسینی در سازمان خصوصی‌سازی وجود دارد. گفته شده یکی از موارد ابهام، واگذاری مجتمع صنعتی گوشت اردبیل به شخص رئیس سازمان خصوصی سازی است.

خصوصی سازی برای رئیس سازمان خصوصی سازی!/ جزئیات واگذاری مجتمع ۱۰۰ میلیاردی به پوری حسینی

رویداد۲۴ ابتدای دی ماه بیش از ۵۰ نماینده مجلس به رئیس قوه قضائیه برای ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی نامه نوشتند آن‌ها در این نامه از آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواستار تشکیل شعبه ویژه‌ای با نظارت رئیس قوه قضائیه برای بررسی پرونده‌های مربوط به سازمان خصوصی سازی و همچنین اتخاذ تدابیر قضایی لازم جهت رسیدگی به اتهامات متهمان در پرونده‌ها شده بودند.

نمایندگان با اشاره به پایان مدیریت عبدالله پوری حسینی در سازمان خصوصی سازی و تشکیل پرونده اتهامی وی در خصوص اهمال منجر به تضییع اموال عمومی و گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در خصوص برخی تخلفات خصوصی سازی چنین درخواستی را از رئیس قوه قضائیه مطرح کردند.

واگذاری سئوال برانگیزمجتمع صنعتی گوشت اردبیل به معاون وزیر

یکی از مواردی که چند روزی است خبرساز شده مربوط به مجتمع صنعتی گوشت اردبیل است. این مجتمع یک شرکت سهامی خاص است که سال ۱۳۶۷ در زمینی ۵۰ هکتاری تاسیس شده است.

تا پیش از واگذاری «مجتمع صنعتی گوشت اردبیل» به بخش خصوصی (واگذاری به پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی)، طبق آخرین تغییرات صورت گرفته؛ «۹۱/۴ درصد» از کل سهام شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل متعلق به «شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران» و «شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس» و ۸.۵ درصد آن نیز مربوط به «شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان» بوده است.

مهرماه سال ۸۴، شرکت خدمات مدیریت سرمایه‌مدار به وکالت از طرف شرکت‌های «سرمایه گذاری بانک ملی ایران» و «شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس» اعلام کرد که این شرکت را با قیمت پایه نقدی سهام به مبلغ ۲۲.۳۹۹.۹۸۰.۰۰۰ ریال به گونه‌ای واگذار می‌کند که خریدار ظرف ۳ سال وجه مورد معامله را تسویه کند.

احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس گفته این واگذاری‌ها پرابهام بوده است؛ به گفته او، پوری‌حسینی به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی شرکتی را به بخش خصوصی واگذار کرده که خود به عنوان شخصیت حقیقی خریدار آن شرکت بوده است.

این در حالی است که پوری حسینی گفته زمانی که مجتمع صنعتی گوشت اردبیل خریده، از خصوصی سازی کنار رفته و پس از خرید شرکت، دوباره به سازمان خصوصی سازی بازگشته است!

در روزهای گذشته دادستان اردبیل خبر داده که پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی به عنوان یکی از خریداران و سهامداران عمده این شرکت احضار و در آگاهی و دادستانی مورد سوال قرار گرفته است. ضمن اینکه پرونده مفتوح و موضوع در حال رسیدگی است و در راستای حفظ حقوق بیت المال و حقوق بانک ملی، اقدامات قضایی را تا وصول همه بدهی‌ها پیگیری می‌کند.

سیدکاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا به رویداد ۲۴ گفته نمایندگان بطور جدی از آقای دژپسند، وزیر اقتصاد خواسته‌اند در اسرع وقت به وضعیت سازمان خصوصی‌سازی رسیدگی کند و به ابهاماتی که در واگذاری‌ها وجود دارد، پاسخ دهد.

دادستان تهران ظهر امروز خبر داده خصوصی‌سازی قانونی دارد اما واگذاری «مجتمع صنعتی گوشت اردبیل» موجب شده نماینده‌ها واکنش نشان دهند و نامه نماینده‌ها به ریاست قوه رسیده و ایشان هم آن را به دادستانی ارجاع دادند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
1
2
اگر صحت داشته باشد، مصداق مفس فی الارض است.
eiranyazad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
1
باسلام خواهشمندم یک کمیته حقیقت یاب در مورد واگذاری بخشهای خصوصی به مردم بگذارید تا قیمت کل ان سازمان را رسد کند بعد انرا واگذار کنید این سرمایه ملی است وکسی حق فروش انرا ندارد قوه قضایی چگونه اجازه میدهد حق وحقوق مردم اجحاف شود خصوصی سازی بای تمام محلهای واگذاری را از فروش به استیجاری تبدیل کند واگر دویست سال از استیجاری ان بگذرد حق فروش به شخص نباید داشته باشد چون هشستاد میلیون ایرانی در ان ملک سهیم هستند باتشکر
سعید حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
من موندم آخه
با این همه ادارات حراست و این همه نیرو و این همه ناظرین و دستگاههای وابسته به وزرات اطلاعات و اداره کل های حراست و...
چطور آیا ممکنه اینققققققدر جرم با مساحت وسیع ، اون هم در کجا... ( جایی که باید چرخ اقتصاد خانوار بیچاره کارگرها بچرخد)

اتفاق بیافته...!!!


گویا اداره حراست های مستقر در سازمانها
فقط نظارت بر نحوه اخلاقی پرسنل دارند...!
اون هم کاملا بر اساس سلایق...



به لطف امام حسین که ان شاءالله ، دستگاه های نظارتی ، توفیقی پیدا کنند تا بلکه نظارت شایسته و درخور نام مقدس ( جمهوری اسلامی ) انجام شود..

خدا آمین گوی بلند را لال نمی راند...

آخر مجلس دارند اشک میریزند....( خخخ)

.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
0
بس عزيزان اينا كه ادعاي واگذاري را دارن بهرهاطر كي چانه ميزنن فقط براي جيب خودشان است وًميخان غارت كنتد
Farriba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
الانم اعلام کردن که اونایی که قبلا شبای بانکی رو ثبت نکردن دوباره در فرصت به وجود امده ثبتش کنند تا بهشون سهام عدالت برسه .همش مزخرف محضه هنوز سهام قبلی هارو هنوز مال خیلیارو ندادن .ادعا هم دارن که ادمای جامونده ثبت کنند اینا مملکت رو به گه و گند کشیدند و ملت رو هم گذاشتند سر کار الانم ریدن تو این کارهاشون نمی دونند چجوری جمعش کنند واقعا به ایرانی بودنم تاسف میخورم که مسئولینش مث آب دارن حق تمام ملت بدبخت بیچاره هایی مثل مارو نوش جان میکنند ان شاءالله که گلوگیرشون بشه حق الناس هرگز بخشیده نمیشه.اینا باخودشون چه فکری کردن اینقدر دزدی این قدر مال خوری و حروم خوری جواب پس دادن هم داره هیچ کس زنده نمیمونه تک به تک این انسانها یک روز از این فلاکت زده میرن و میمیرن و جواب پس میدن .ما ملت بدبخت با این ۱۵۰ و ۲۰۰ هزار تومن سیر نمیشیم ولی اه مظلوم .چون آتش در میان پنبه هست"گر فٍتد اینجا به آنجا هم سرایت میکند.ولی شاید کسایی باشن که باهمین ۱۵۰ تومن چندتا مشکلشون درست بشه!،، گرچه شاید واسه مسئولین ومقامات ۱۵۰هزارتومن اندازه ی هزارتومن هم ارزش نداشته باشه ولی هستن خیلی هایی که به همین پول کم هم یه دردشون رو یکم درمون کنند واقعا چقدر دیگه میخوان مملکت و اون بدبخت بیچاره هارو از این هم بیشتر بدبخت تر کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
0
0
واقعا انسانهای بی شرافت باید به سزای اعمالشون رسیدگی بشه مثلا یه کارخانه مایه خمیر دزفول به مبلغ ۲۰۰میلیون به صورت اقساطی به کسی به نام اقای واگذار شد درصورتی که قیمت کارخانه بالای ۱۰۰میلیارد هستش چه کسی باید جوابگو باشد اموال مردم فقیر وبینوا چرا باید تاراج شود
نظرات شما
پیشخوان