تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
هشدار ای‌اف سی به امارات!

اقلام ممنوعه که طرفداران ایرانی به جام‌ملت‌ها نمی‌برند

مسئولان برگزاری جام ملت‌های آسیا تدابیر امنیتی شدیدی را برای برگزاری بازی‌ها در نظر گرفتند.
اقلام ممنوعه که طرفداران ایرانی به جام‌ملت‌ها نمی‌برند
رویداد۲۴ در آستانه شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قصد داریم مروری روی وسواس مسئولان برگزاری مسابقات که از کشور میزبان یعنی امارات هستند داشته باشیم.

آن‌ها که تمام هدف‌شان برگزاری یک تورنمنت فوتبالی عاری از سیاست است، طی این روز‌ها سخت‌گیری‌های امنیتی بسیار زیادی را انجام دادند که بخشی از این رفتارشان کاملا مربوط به طرفداران ایران است. اماراتی‌ها برای جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش در فضای مسابقات مکاتباتی با فدراسیون فوتبال ایران انجام دادند و طبق گفته‌های غلامحسین زمان‌آبادی مشاور بخش فرهنگی فدراسیون فوتبال قرار شده پرچم‌هایی که هواداران به ورزشگاه می‌برند کاملا شخصی باشند و جنبه ورزشی داشته باشند.
اقلام ممنوعه که طرفداران ایرانی به جام‌ملت‌ها نمی‌برند
همانطور که در مقابل اماراتی‌ها نیز قول چنین کاری را دادند و قرار شده روی هیچ پرچمی شعار خاص و یا سیاسی نوشته نشود. چراکه مسائل مربوط به خلیج‌فارس همیشه یا همچنین شعار‌های قومیتی همیشه یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در اینطور بازی‌ها بوده. در همین رابطه فدراسیون فوتبال ایران طی این مدت درباره شعار‌هایی که باید از سر دادن آن‌ها جلوگیری بشود اطلاع‌رسانی کرده است. این کار برای اولین بار انجام نشده. در جریان جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم چنین حساسیت‌هایی وجود داشت. با این وجود که چنین حساسیتی در حال حاضر در امارات خیلی بیشتر است.

مخصوصا در رابطه با ایرانی‌ها. چراکه تا پیش از این هم مسئولان اماراتی برای حضور ایرانی‌ها در کشورشان سخت‌گیری زیادی داشتند. آن‌ها حتی با همین اردوی آخر ایران در کشورشان موافقت نکردند و شاگردان کی‌روش به همین دلیل راهی قطر شدند. نکته قابل‌توجه بعدی در نظر گرفتن روادید برای کسانی است که می‌خواهند جام ملت‌ها را از نزدیک ببینند. در حالیکه برای اینطور تورنمنت‌ها مسئولان برگزاری مسابقات و کشور میزبان معمولا بحث روادید را نادیده می‌گیرند تا توریست‌های زیادتری جذب شوند، در امارات وضعیت اینطور نیست و حتی خبرنگاران هم باید با داشتن روادید در این کشور حضور داشته باشند. بدون شک اصلی‌ترین هدف اماراتی‌ها به این دلیل است که آن‌ها نمی‌خواهند سیاسیت به هیچ شکل وارد فوتبال شود.

به همین دلیل فدراسیون فوتبال ایران هم باید هموطنان ایرانی را با نظارت بیشتری راهی امارات کند تا در سمت مقابل از هیچ رفتاری بهره‌برداری سیاسی نشود. چراکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مطمئنا برخورد جدی با مسائلی از این دست که باعث تنش در فوتبال می‌شود انجام خواهد داد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان