تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

ترامپ سال نو میلادی را با خود ستایی آغاز کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در پیام‌های صوتی تصویری و نوشتاری جداگانه‌ای به مناسبت فرارسیدن سال تازه میلادی (2019) با برشمردن دستاوردهای خود و دولتش در 2 سال نخست دوره ریاست جمهوری، آنها را بسیار بزرگ، بیسابقه و قابل توجه دانست.

ترامپ سال نو میلادی را با خود ستایی آغاز کرد

رویداد۲۴ ترامپ در بخشی از پیام نوشتاری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، با تبریک فرارسیدن سال تازه به همه حتی افرادی که از وی نفرت دارند و رسانه های دروغ پرداز، ادعا کرد که دستاوردها و عملکرد 2 سال نخست هیچ یک ازدولت های آمریکا تاکنون، تا این اندازه قابل ملاحظه نبوده است.
وی به عنوان یکی از دستاوردهایش در سال گذشته (2018) مدعی شد که دستمزهای کارکنان دولت را برای نخستین بار در سالیان اخیر افزایش داده است، به گونه ای که مردم آمریکا اکنون می توانند تنها با یک شغل به جای 2 یا 3 شغل، چرخ زندگی خود را بگذرانند.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: ما توافقنامه های تجاری با مکزیک، کانادا و کره جنوبی امضا کرده ایم، در حالی که همه این آخری را غیرممکن می دانستد، توافق هسته ای وحشتناک و یکجانبه را با ایران را لغو کردیم، اما در مورد کره شمالی که راکت و موشک شلیک می کرد، عجله ای نداریم و بدون شتاب پیشرفت می کنیم.
وی با وقاحت انتقال سفارتخانه ایالات متحده از تل آویو به بیت المقدس اشغالی را از دستاوردهای دولت خود و بر اساس وعده پیشین عنوان کرد.
ترامپ با طرح دوباره ساخت دیوار مرزی با مکزیک و پافشاری بر آن ادامه داد: ما می خواهیم از قاچاق مواد مخدر، انسان و ورود غیرقانونی افراد دارای پیشینه جنایی به داخل ایالات متحده جلوگیری کنیم. هر چند نیروهای امنیتی، مرزبانی و ارتش آمریکا وظایف خود را به نحو احسن اجرا می کنند، اما بدون ساخته شدن این دیوار، تسلط و نظارت کامل بر مرزهای جنوبی امکان پذیر نیست.
وی تمامی دوره 2ساله ریاست جمهوری خود را سرشار از پیروزی و تلاش برای مردم آمریکا دانست .
این در حالیست که به دلیل پافشاری و لجبازی ترامپ با دمکرات های کنگره برای تصویب بودجه پنج میلیارد دلاری هزینه ساخت بخشی از دیوار مرزی، تعطیلی دولت آمریکا که در آستانه سال نو میلادی آغاز شد، وارد دومین هفته خود شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان