تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۷
افزایش تلفات هواپیما‌های مسافربری؛

مرگ ۵۰۰ نفر با سقوط هواپیما‌های مسافربری در سال ۲۰۱۸

نرخ جهانی تلفات هواپیماهای جت مسافربری در ۲۰۱۸ افزایش یافت و در این سال ۵۰۰ نفر کشته شدند.

مرگ ۵۰۰ نفر با سقوط هواپیما‌های مسافربری در سال ۲۰۱۸

رویداد۲۴  نرخ جهانی تلفات هواپیما‌های جت مسافربری در ۲۰۱۸ افزایش یافت، خطوط هوایی در سال ۲۰۱۷ مرگ و میر ناشی از تصادف‌های جت‌های مسافربری را تقریبا صفر اعلام کرده بودند.

طبق گزارش شرکت مشاوره هوانوردی To۷۰ هلند و شبکه ایمنی هوانوردی، بیش از ۵۰۰ کشته در حوادث هوایی در ۲۰۱۸ وجود داشت، ولی تاکید کردند که حوادث مرگبار همچنان نادر هستند.

‏To۷۰ تخمین زد که نرخ حوادث مرگبار برای پرواز‌های مسافربری بزرگ ۰.۳۶ در هر یک میلیون پرواز بوده یا یک حادثه مرگبار از هر ۳ میلیون پرواز. این رقم بالاتر از نرخ ۰.۰۶ در یک میلیون پرواز ۲۰۱۷ و بیشتر از میانگین ۵ ساله ۰.۲۴ در هر یک میلیون پرواز است.

در ۲۰۱۷، ۱۳ کشته در دو حادثه مرگبار در کل جهان وجود داشت، ولی هر دو در هواپیما‌های محلی توربوجت اتفاق افتادند.

طی دو دهه گذشته تلفات هوایی در سرتاسر جهان کاهش یافته اند. در ۲۰۰۵، ۱۰۱۵ کشته در پرواز‌های مسافربری در سرتاسر جهان گزارش شده بود.
به گزارش شبکه ایمنی هوانوردی، علی‌رغم این افزایش، ۲۰۱۸ سومین سال ایمن از نظر تعداد حوادث مرگبار و نهمین سال امن از نظر تعداد کشته‌ها بوده است.

هارون رنتر، مدیر اجرایی شبکه ایمنی هوانوردی گفت: «اگر نرخ حوادث به همان اندازه ۱۰ سال قبل می‌ماند، سال گذشته ۳۹ حادثه مرگبار داشتیم». این نشان‌دهنده پیشرفت فوق العاده در بخش ایمنی در دو دهه گذشته است.

در ۲۹ اکتبر یک بوئینگ ۷۳۷ پس از برخاستن از جاکارتا در دریای جاوه سقوط کرد و ۱۸۹ نفر کشته شدند.

در ماه مه یک بوئینگ ۷۳۷ درست بیرون از فرودگاه هاوانا سقوط کرد و ۱۱۲ نفر مردند. در ماه مارس ۵۱ نفر از ۷۱ مسافر یک هواپیمای خط هوایی آمریکا_بنگال در تصادفی که حین فرود در فرودگاه بین المللی نپال رخ داد کشته شدند.

در فوریه یک هواپیمای خط هوایی ساراتوف پس از برخاستن سقوط کرد و ۷۱ مسافر و خدمه آن کشته شدند، در همان ماه یک هواپیمای خط هوایی آسمان به کوهی در ایران برخورد کرد و ۶۶ نفر جان باختند.

اولین حادثه مرگبار آمریکا از ۲۰۰۹ در آوریل اتفاق افتاد، یک پروانه موتور جت بوئینگ ۷۳۷ جدا شد، یک پنجره را خرد کرده و نزدیک بود یک زن را به بیرون از هواپیما بکشد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جهان ، سقوط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان