تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۷
منابع هندی خبر دادند؛

احتمال سرمایه‌گذاری ایران در پالایشگاه هندی

شرکت "ایندین اویل" که بزرگترین پالایشگر نفت هند است اعلام کرد ایران ممکن است در پروژه توسعه یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت سرمایه‌گذاری کند.

احتمال سرمایه‌گذاری ایران در توسعه پالایشگاه هندی

رویداد۲۴ سانجیو سینگ، رییس هیات مدیره شرکت "ایندین اویل" اظهار کرد که ایران مشارکت در طرح توسعه شرکت "چنای پترولیوم" را منتفی نکرده است. شرکت "چنای پترولیوم" یک پالایشگاه مستقر در جنوب هند با ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز است.

مشارکت ایران پس از این که هند به دلیل تحریم‌های آمریکا، واردات نفت ایران را کاهش داد مورد تردید قرار گرفت.

با این حال اظهارات سینگ چند روز پس از این مطرح شد که هند پرداخت به روپیه برای خرید نفت از شرکت ملی نفت ایران را از مالیات سنگین معاف کرد.

این معافیت به پالایشگاه‌های هندی اجازه می‌دهد حدود ۱.۵ میلیارد دلار بدهی معوق به شرکت ملی نفت ایران را تسویه کنند. این بدهی از زمانی که تهران در اوایل نوامبر هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، ایجاد شد.

ایران نیز می‌تواند از پول فروش نفت خود که در بانک دولتی UCO سپرده‌گذاری می‌شود، برای سرمایه‌گذاری مستقیم در پروژه‌های هندی از جمله طرح توسعه "چنای پترولیوم" استفاده کند.

سینگ پس از کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه به رویترز گفت: ایران نسبت به مقررات جدید نظر مثبتی دارد و تصور می‌کنم قادر باشد سرمایه‌گذاری کند.

شرکت "چنای پترولیوم" قصد دارد حداکثر ۳۵۶.۹۸ میلیارد روپیه (۵.۱ میلیارد دلار) برای جایگزینی پالایشگاه ناگاپاتینام با ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز در جنوب تامیل نادو با پالایشگاه جدیدی به ظرفیت ۱۸۰ هزار بشکه در روز سرمایه‌گذاری کند.

شرکت "نفت ایران اینترترید" که زیرمجموعه سوییسی شرکت ملی نفت ایران است، ۱۵.۴ درصد در "چنای پترولیوم" سهم دارد در حالی که سهم "ایندین اویل" حدود ۵۲ درصد است.

منبع: رویترز

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان