تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۷

تجلیل اردن از نحوه نگهداری ماهی‌گیران بازداشت شده در ایران/ جریمه بپردازند، آزاد شوند

روز سه شنبه وزارت خارجه ایران به سفارت اردن در تهران خبر داد که سه اردنی در حالی که وارد آب‌های ایران شده بودند بازداشت شدند. اردن در پیگیری‌های دیپلماتیک خود از نحوه نگهداری این متخلفان در ایران تشکر کرده است.
 
رویداد۲۴ پایگاه خبری اردن تایمز با اشاره به گم شدن یک قایق اماراتی در آبهای ایران در هفته گذشته از وضعیت خوب بازداشت شدگان اردنی، اماراتی و مصری در ایران خبر داد. 
 
بر اساس این گزارش، روز سه شنبه وزارت خارجه ایران به سفارت اردن در تهران خبر داد که سه اردنی در حالی که وارد آب‌های ایران شده بودند بازداشت شدند.
 
به گفته این سخنگوی وزارت امور خارجه اردن، ارتباط با قایق ماهیگیری اماراتی که سه شهروند اردنی و یک اماراتی و دو مصری را در خود جای داده بود از پنجشنبه هفته پیش قطع شده بود. این قایق بعد از اینکه ارتباطش با مرکز قطع شد وارد آب‌های ایران شده.
 
در بیانیه وزارت خارجه اردن گفته شده این وزارت خانه با مقام‌های ایرانی تماس گرفته است. مقام‌های ایرانی تایید کرده اند که حال سه شهروند اردنی خوب است و در حال مداوا هستند.
 
مقام‌های ایرانی اعلام کرده اند که زمان بازداشت این افراد کوتاهخواهد بود و بازداشت شدگان به دادگاهی در شهر بندر لنگه در جنوب غرب ایران منتقل خواهند شد.
 
«ماجد القطارنه» سخنگوی وزارت خارجه اردن گفته: سفارت روز چهارشنبه صبح تماس تلفنی‌ای از یکی از اردنی‌های بازداشت شده دربافت کرده که گفته حال همگی خوب است و رفتار خوبی با آن‌ها شده. این شهروند اردنی گفته که آن‌ها باید قبل از آزادی جریمه بپردازند.
 
سفارت اردن در این رابطه با وزارت خارجه ایران تماس گرفته و درخواست کرده که این فرآیند‌ها را تسریع کند.
 
«ماجد القطارنه» سخنگوی وزارت امور خارجه اردن یکشنبه شب گفته بود: این کشور از ایران خواسته است که موضوع قایق ماهیگیری گم شده در آب‌های خلیج فارس که شش سرنشین داشت را پیگیری کند. این موضوع به اطلاع سفارت ایران در امان رسیده است. ارتباط این قایق که حامل سه اردنی، یک اماراتی و دو شهروند مصری است، از روز پنجشنبه گذشته قطع شده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اردن با بیان اینکه مسئولان ذیربط در امارات متحده عربی به جست وجوی قایق پرداخته اند، گفت: از ایران نیز خواسته شده در این زمینه همکاری کند.
 
یک مقام دیگر اردنی در وزارت امور خارجه این کشور نیز گفته بود: آخرین ارتباط با این قایق ماهیگیری که روز پنجشنبه گذشته مفقود شد، پس از خروج آن از آب‌های سرزمینی امارات متحده عربی بوده است.
 
این مسئول اردنی که به نامش اشاره‌ای نشده، تأکید کرده بود: شاید این قایق وارد آب‌های سرزمینی ایران شده باشد.
وی، این قایق را مفقودی اعلام و احتمال ربایش آن در آب‌های ایران را رد کرده بود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان