تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال:

مردم ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را به روز‌های پایانی سال موکول نکنند

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال در مورد کسانی که هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند، ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت: در حال حاضر این افراد می‌توانند به دفاتر ثبتی که ظرفیت خالی دارند مراجعه و نسبت به تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان اقدام کنند.
مردم ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را به روز‌های پایانی سال موکول نکنند
رویداد۲۴ سیف‌الله ابوترابی با بیان اینکه کسانی که هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدامی نکرده اند، تکمیل ثبت‌نام خود را به روز‌های پایانی سال موکول نکنند، تصریح کرد: در حال حاضر این افراد می‌توانند به دفاتر ثبتی که ظرفیت خالی دارند مراجعه و نسبت به تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان اقدام کنند تا از فروردین‌ماه سال آینده که کارت‌های ملی نمونه قدیم فاقد اعتبار است در سیستم‌های اداری مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

وی ادامه داد: این افراد هنگامی که تکمیل ثبت نام انجام می‌دهند در حقیقت در زمره کسانی هستند که کارت دریافت کرده‌اند و اتمام مهلت کارت نیز مشمول آن‌ها نمی‌شود، زیرا بر اساس آخرین مصوبه هیات وزیران اعتبار کارت‌های ملی نمونه قدیم تا پایان سال ۹۷ است و ثبت‌احوال نیز قصد تمدید آن را ندارد.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال با بیان اینکه سامانه ثبت نام را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم تا افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند در زمره کسانی باشند که کارت ملی هوشمند دارند، گفت: تکمیل ثبت‌نام باعث می‌شود تا این افراد در حدود ۲۰۰ هزار نقطه‌ای که به صورت آنلاین از ثبت‌احوال برای احراز هویت استعلام می‌گیرند، برای بهره‌مندی از خدمات مشکلی نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آخرین آمار صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و افزود: تا کنون بیش از ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تکمیل ثبت نام انجام داده‌اند و برای ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است که از این تعداد حدود ۴۴ میلیون کارت به استان‌ها ارسال و تحویل هم وطنان داده شده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان