تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

شفاف سازی در تحولات اخیر آموزش و پرورش/ ایراد به انتصابات وزیر دور از انصاف است

خرم درباره حواشی آموزش و پرورش گفت: ایراد به انتصابات وزیر که در اتاق فکری شامل متخصصان انجام می‌شود، بی انصافی است.
رویداد۲۴ محمد خرم مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر و تحولات اخیر آموزش و پرورش و شائبه‌هایی که درباره انتصابات وجود دارد، اظهار کرد: تغییر و تحولات انجام گرفته با توجه به چارت سازمانی جدید وزارتخانه بوده و بر اساس چابک‌سازی جدید دولت تنظیم شده است.

وی ادامه داد: در چارت سازمانی جدید معاونت‌ها حذف نمی‌شود و در دیگر سازمان‌های و ادارات کل تغییر و تحولاتی را خواهیم داشت تا به چارت جدید در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش دست یابیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش همواره سعی کرده تا چرخش مدیریتی درون آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: انتصاباتی که به حوزه‌های آموزشی و پرورشی مربوط می‌شود کاملا از درون وزارتخانه بوده است و بر اساس صلاحدید وزیر افرادی با تجربه و آشنا با معاونت‌های مربوطه به کار گرفته شده‌اند.

خرم تاکید کرد: در حوزه‌های تخصصی همچون حوزه مالی، عمرانی و پارلمانی از ظرفیت‌های دیگر نهاد‌ها استفاده شده است تا خروجی بهتری در آموزش و پرورش داشته باشیم و رفت و آمد‌های میان نهاد‌های دیگر با آموزش و پرورش برای توسعه کمی و کیفی این نهاد انجام می‌گیرد، اما شاکله اصلی آموزش و پرورش کاملا مبتنی بر افراد آموزش و پرورشی شکل گرفته و حتی خود وزیر هم از بدنه این وزارتخانه تعیین شد.
عزل و نصب‌ها در اتاق فکری کارشناسی انجام می‌شود

وی با اشاره به اینکه وزیر همواره برای عزل و نصب‌ها از اتاق فکری کارشناس و فرهنگی بهره گزرفته می‌شود، گفت: جابجایی نیرو در تمامی نهاد‌ها امری طبیعی است، با توجه به اینکه آموزش و پرورش توان بالایی در تربیت نیرو دارد نیرو‌های بسیاری را به دیگر نهاد‌ها مامور کرده است به عنوان مثال از آموزش و پرورشی‌ها در سمت شهردار و معاون شهردار اشتغال داشتند و برخی اکنون در سمت معاون وزیر فعال هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش همواره سعی دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود بهترین خروجی را برای جامعه ذینفعان ایجاد کند، تعابیر نادرست و مختلفی که از تغییر و تحولات نیروی انسانی این وزارتخانه مطرح می‌شود، دور از انصاف است.

خرم بیان کرد: انتصابات مدیران کل ستادی در اختیار آموزش و پرورش و از افراد درون وزارتخانه است و وزیر همواره دغدغه معلمان را دارد تا با تدابیر اندیشیده مشکلات آن‌ها را بر طرف کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان