تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۷
برانکو ایوانکوویچ:

در مرحله پایانی توافق با بازیکن کُروات هستیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه گادوین منشا از این تیم جدا شده است، گفت: در مراحل پایانی توافق با بودیمیر مهاجم کُروات هستیم.
در مرحله پایانی توافق با بازیکن کُروات هستیم
رویداد۲۴ برانکو ایوانکوویچ امروز در یک نشست خبری به سئوالات مختلف خبرنگاران در ارتباط با شرایط این تیم پاسخ داد که مشروح گفتگوی وی در ادامه می‌آید:

برانکو گفت: از پنجشنبه گذشته تمرینات را شروع کردیم و امکان برگزاری نشست خبری به خاطر تعطیلات نبود. روز بعد هم تمرینات را به زمین نفت منتقل کردیم که امکان برگزاری نشست نبود. تصمیم گرفتیم یک روز قبل از اردوی قطر این نشست را برگزار کنیم.

وی افزود: لیست بازیکنانی که روی آن‌ها برای نیم فصل دوم حساب کرده ایم به دوستان داده ایم. همینطور برنامه آماده سازی در قطر. در لیست ۲۶ بازیکن داریم. دو بازیکن مصدوم داریم.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: از برنامه بازی‌ها خبر نداریم، ولی فکر می‌کنم بازی‌ها فشرده باشد، چون هم باید در لیگ، هم جام حذفی و هم در آسیا بازی کنیم. هدف ما همیشه همان است که بود یعنی جنگیدن برای قهرمانی بیشتر و برد‌های بیشتر. از این مسئولیتمان فرار نمی‌کنیم. این بدهی‌ای است که در قبال هواداران داریم. همینطور بزرگی باشگاه این وظیفه را بر گردن ما می‌گذارد. از چالش‌ها نمی‌ترسیم و دنبال توجیه و بهانه نیستیم. می‌دانیم که کار سخت است و شکی در این نیست. الان سه تیم در یک سطح هستند. پرسپولیس، سپاهان و پدیده.

وی گفت: تراکتور و استقلال هم به صدر نزدیک هستند. ۵ تیم برای قهرمانی می‌جنگند. اولین بازی ما مقابل سپیدرود در جام حذفی خواهد بود. ۱۱ بهمن ماه این بازی خواهد بود. احتمالا بدون ملی پوشان بازی می‌کنیم، اما آماده ایم و کادر خوبی از بازیکنان را داریم. امکان این نبود که بازی‌های عقب افتاده را قبل از این برگزار کنیم.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: گادوین منشا، علوان زاده و یک بازیکن دیگر از پرسپولیس رفته اند. نادری به صورت قرضی به پرسپولیس آمده است و در مراحل پایانی توافق با بودیمیر بازیکن خارجی هستیم.

برانکو همچنین دلایل انتخاب قطر به عنوان محل اردوی پرسپولیس را تشریح کرد و گفت: تمام امکانات لازم برای تمرینات در قطر فراهم است. از لحاظ قیمتی هم قطر با ترکیه تقریبا یکسان است.

وی درباره حضور بودیمیر در پرسپولیس باوجود مهدی شریفی تاکید کرد: قبلا نام قوچان نژاد هم مطرح بود. الان هم نام بودیمیر مطرح شده است. برای هر پست وقتی دنبال بازیکن باشیم، دو سه بازیکن مطرح است. به طور قطع گرانترین بازیکن در گزینه‌های ما گوجت بود. باشگاه پرسپولیس باشگاهی است که بودجه مشخصی دارد. به این موضوع احترام می‌گذارم. اصلا دلم نمی‌خواهد این سقف شکسته شود و اعدادی مطرح شود که بعدا نتوانیم جوابگو باشیم. بین بودیمیر و قوچان نژاد هم تفاوتشان در این است که بودیمیر در حال حاضر بیشتر مورد نیاز ما است، چون او بازیکن محوطه ۸ قدم است و گل می‌زند و حداقل تا الان می‌زده است. قد او بالای ۱۹۰ سانتیمتر است و انتظار دارم راحت و سریع خودش را با نحوه بازی ما تطبیق بدهد. برای همین کفه ترازو به سمت بودیمیر رفت نه قوچان نژاد نه اینکه او کُروات است. البته او را به خوبی می‌شناسم. خیلی طرفدار آوردن بازیکن خارجی نیستم، ولی همه چیز به بودجه باشگاه بستگی دارد.

برانکو گفت: کلا سه بازیکن خارجی داریم. بشار، رادوشوویچ و اگر بشود بودیمیر. او بازیکن باتجربه است و در فوتبال دنیا بوده است. رادو هم دروازه بان خوبی است که هدفمند او را به عنوان جانشین بیرانوند آورده ایم. بشار هم بازیکن جوان و آینده داری است.

وی در خصوص شریفی گفت: شریفی مهاجم صرف نیست. او بازیکن کناره‌ها و هافبک نفوذی است مثل ترابی.

سرمربی پرسپولیس درباره کنار گذاشتن گادوین منشا گفت: این تصمیم من بوده است. طبیعی است که من تصمیم می‌گیرم. هیچ شکی نداریم که منشا خدمت زیادی به پرسپولیس کرد. از همینجا از این بازیکن تشکر می‌کنم، اما پرسپولیس باشگاهی است که مدام دنبال بهتر‌ها و با کیفیت تر‌ها است. شاید روش بازی پرسپولیس جوابگوی منشا نبوده است. اینکه فلسفه و دیدگاه پرسپولیس درست بوده است را نتایج نشان داده است. ما فلسفه خود را عوض نمی‌کنیم نه به خاطر یک بازیکن و نه به خاطر یک شکست. بلکه بیشتر و محکمتر با روش خودمان کار می‌کنیم. از منشا انتظارات بیشتری داشتیم. او در ۲۵ بازی که داشته ۲ گل زده است. به فولاد و الدحیل. ما از او قدردانی می‌کنیم. باشگاه مسیر خودش را دارد. منشا هم مسیر خودش را دارد.
 
برانکو درباره محرم شدنش از سوی کمیته انضباطی تصریح کرد: باید اعتراف کنم نمی‌دانم چرا جریمه شدم. نمی‌دانم چرا کامیابی نیا محروم شد. اگر یادتان باشد بعد از اولین بازی فینال آسیا، بلافاصله در نشست خبری به رئیس اجرایی مسابقات فیفا گفتم و بعد از بازی اول عدم رضایتم را نسبت به داور چینی اعلام کردم که به طور مستقیم در نتیجه تاثیرگذار بودند. آن داور‌ها استحقاق قضاوت فینال لیگ قهرمانان آسیا را نداشتند. من تند صحبت کردم، ولی هیچ اخطاری برایم نیامد. نمی‌دانم چرا اینجا محرومم کردند. نه بی ادبی کردم نه توهین. فقط عصبانیتم را به خاطر داوری‌ها اعلام کردم. این فقط یک مقایسه بود. مقایسه واکنشم برابر کنفدراسیون آسیا و لیگ خودمان. از سوی دیگر نمی‌دانم چرا کمال محروم شد. آیا مهاجم سپاهان هم محروم شد؟ (در این هنگام خبرنگاران گفتند بله کی روش هم محروم شد)

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه قرار است ۵ بهمن همایشی برای مردم زلزله زده کرمانشاه برگزار کند، گفت: بله سخنرانی من ۲۵ ژانویه است. موضوع سخنرانی این است چطور به موفقیت برسیم. برای کمک به حادثه زدگان هم ورزشکاران همیشه پیشگام بوده اند.

برانکو درباره شایعات پیرامون جذب علیرضا حقیقی اظهار کرد: رضا حقیقی در جام جهانی برزیل دروازه بان ثابت تیم ملی بود. نمی‌دانم در این مدت کجا بوده است. قطعا دروازه بان با کیفیتی است، اما می‌دانم که چند سال است بازی نکرده است. البته این هم مشکل بزرگی نیست. گفتم که لیست ما در دروازه تکمیل است. بیرانوند، رادوشوویچ و درویشوند را داریم. اگر دروازه بانی بخواهیم بگیریم دنبال گزینه‌های جوان می‌رویم.

وی در خصوص اینکه اکثر کارت‌های بازیکنان پرسپولیس به خاطر اعتراض است نه خطا، گفت: این صحبت شما تئوری است. فکر نکنم منظور شما این باشد که به بازیکنانم بگویم به داور حمله کنید. بازیکنان محترم هستند و خودشان هم بلد هستند داوری کنند. باید بدانیم بازیکن در طول بازی تحت فشار و استرس است. یکی آرامتر واکنش نشان می‌دهد یکی طوفانی تر. اما خودتان واکنش هواداران را هم ببینید. هواداران که توافق نکرده اند علیه یک داور واکنش نشان بدهند. بازیکنان حرفه‌ای هستند و از پاداش‌هایی که می‌گیرند زندگی می‌کنند. طبیعی است مقابل هر بی عدالتی حساسیت نشان می‌دهند. نمی‌خواهم خشنتر مسئله را توصیف کنم.
 
بازیکنان نمی‌توانند ببینند کسی با سرنوشتشان اینطور بازی می‌کند. اگر یادتان باشد زمانی که به پرسپولیس آمدم در ۶ بازی اول، ۴ داور به خاطر عملکرد ضعیف مقابل پرسپولیس محروم شدند و پرسپولیس به همین خاطر انتهای جدول بود. خیلی کم مانده بود برانکو هم اخراج شود. طبیعی است باید حساسیت نسبت به این چیز‌ها باشد. اشتباه داوری را درک می‌کنم بخصوص کمک داوران که سخت می‌توانند صحنه‌ها را ببینند، ولی باور کنید بازیکنان و ما روی نیمکت خیلی خوب بلدیم و حس می‌کنیم تفاوت بین اشتباه سهوی و اشتباه عمدی.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان