تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

ادعای آمریکا: یک نظامی سابق آمریکا در ایران بازداشت شده است

مادر مایکل وایت ۴۶ ساله در مصاحبه خود گفته که نزدیک به سه هفته پیش از طریق وزارت خارجه آمریکا مطلع شده که پسرش در ایران بازداشت شده است.
ادعای آمریکا: یک نظامی سابق آمریکا در ایران بازداشت شده است
رویداد۲۴ در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت یک نظامی سابق آمریکایی در ایران، وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده که این خبر صحت دارد و یکی از شهروندان این کشور در ایران بازداشت شده است.

 بر اساس ادعای روزنامه نیویورک‌تایمز، این نظامی سابق نیروی دریایی آمریکا که مایکل آر. وایت نام دارد ظاهرا تابستان گذشته هنگام خروج از ایران در فرودگاه مشهد بازداشت شده است.

مادر او روز دوشنبه به روزنامه نیویورک تایمز گفته که پسرش قرار بوده هفتم مرداد با پرواز امارات به آمریکا بازگردد، اما باز نگشته است.

مادر مایکل وایت ۴۶ ساله در مصاحبه خود گفته که نزدیک به سه هفته پیش از طریق وزارت خارجه آمریکا مطلع شده که پسرش در ایران بازداشت شده است. او اذعان کرد که وایت پیش از این چند بار به ایران سفر کرده بود و انگیزه‌اش از این سفر‌ها آشنایی و دیدار با یک دختر در مشهد بوده است.

بی‌بی‌سی فارسی گزارش داده که روز گذشته وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال این رسانه رسما تایید تایید کرده که گزارش‌ها درباره زندانی بودن یک آمریکایی در ایران واقعیت دارد. در متن کوتاهی که بی‌بی‌سی به نقل از وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده، ادعا شده است: «ما از گزارش‌ها مبنی بر بازداشت یک شهروند آمریکا در ایران اطلاع داریم. امنیت شهروندان‌مان در خارج از کشور اولویت اصلی ماست.»

وزارت خارجه آمریکا در ادامه نوشته که برای رعایت حریم خصوصی افراد نمی‌توانند اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان