تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۷
در نشست بررسی راهکار‌های نقل و انتقال ارز مواد اولیه عنوان شد:

ابلاغ مصوبه نقل و انتقالات یورویی/ ثبت سفارش با یوآن و روپیه

نشست بررسی راهکار‌های نقل و انتقال ارز مواد اولیه در سالن اجتماعات شرکت داروپخش برگزار شد.
ابلاغ مصوبه نقل و انتقالات یورویی/ ثبت سفارش با یوآن و روپیه رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران، در این نشست که به دعوت دکتر محمد عبدزاده - مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو- صورت گرفته بود، دکتر مهدی پیرصالحی - مدیر عامل داروپخش-، شاهپور کرمخانی - شاپور کرمخانی - نماینده گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، علی خنده‌رو -معاون مالی پشتیبانی اداره کل خارجه بانک کشاورزی- و با حضور پرشمار - بیش از دویست نفر - از مدیران بازرگانی و نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده دارو و مواد اولیه همراه بود.

نقل و انتقال پول سخت‌تر شده
دکتر مهدی پیرصالحی -مدیر عامل داروپخش- با بیان اینکه امروز شرایط نقل و انتقال پول سخت‌تر از هر زمانی شده است، گفت: با اینکه وزارت بهداشت در زمینه نقل و انتقال پول کمک زیادی کرده و خصوصا این همراهی از زمان حضور دکتر عبدزاده بیشتر شده است، اما همچنان مشکلات بسیار زیادی در این زمینه داریم که امیدواریم با این جلسات مرتفع شوند.

در ادامه نشست، دکتر محمد عبدزاده از مدیران بازرگانی شرکت‌های دارویی خواست تا در زمینه تامین مواد اولیه دارو و تجهیزات اولیه در هنگام ثبت سفارش از واحد پولی همان کشور استفاده کنند. مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اگر با کشور هند کار می‌کنید حتما ثبت سفارش را از طریق روپیه و با کشور چین از طریق یوآن انجام دهید تا با مشکلات (تحریمی) روبرو نشوید.

عبدزاده با انتقاد صریح از عملکرد کند بخش بازرگانی برخی از شرکت‌های تولیدکننده دارو گفت: با وجود اینکه بسیاری از مسایل در حوزه بازرگانی اعلام و راهکار‌ها داده می‌شود، بخش بازرگانی شرکت‌های تولیدکننده بسیار کند عمل می‌کنند و مسایل‌شان را پیگیری نمی‌کنند که این موضوع باعث می‌شود فعالیت‌هایی که در وزارت بهداشت انجام می‌گیرد، به ثمر ننشیند و در آینده تولید دارو با مشکل روبرو شود.

مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خواستار پیگیری جدی شرکت‌ها از طریق بانک‌های عامل و وزارت بهداشت شد و تاکید کرد اگر خودتان پیگیری کارتان نشوید، مطمئن باشید درخواست‌هایتان به تعویق می‌افتد.

ابلاغ مصوبه نقل و انتقالات یورویی
مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره نقل و انتقال پول یورویی اتحادیه اروپا گفت: هفته گذشته ستاد تحریم وزارت بهداشت، با حضور دکتر هاشمی -وزیر وقت- و دکتر همتی -رییس بانک مرکزی- توافق‌هایی درمورد حوزه اروپا داشت و مصوبه‌ای به تصویب رسید که دستورالعمل اجرایی آن چهارشنبه - ۱۹ دیماه ۱۳۹۷- ابلاغ خواهد شد.

روابط با کونلون بانک چین
نماینده بانک مرکزی هم که در جلسه بررسی راهکار‌های نقل و انتقال ارز حضور داشت که با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده بعد از تحریم‌های جدید آمریکا گفت: زمانیکه تحریم‌های دوباره وضع شدند، وضعیت همکاری با کشور‌های مختلف تغییر پیدا کرده، اما بانک مرکزی همواره به دنبال راه‌های جدید برای ارتباط و حل مشکلات و موانع است.

او درباره همکاری با دو کشور هند و چین اظهار داشت: روابط کارگزاری ما با کشور چین از طریق کونلون بانک چین بود که این همکاری مدتی دچار مشکل شد، اما حدود دو هفته است که روابط مانند سابق شده است و از طریق روپیه در حال انجام است.

حدود هزار فقره اظهارنامه باز در گمرک
شاپور کرمخانی - نماینده گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: با اینکه درباره بحث تعهدات در گمرک امام خمینی به شدت حساسیت وجود دارد، اما از ابتدای سال جاری حدود هزار فقره اظهارنامه باز گمرکی به‌دلیل ارایه نشدن کد منشاء ارز داریم.

او درباره ترخیص درصدی کالا‌ها گفت: در فرودگاه امام خمینی هیچ موردی نداشته‌ایم که مسئله‌ای غیر از کد منشاء ارز داشته باشند و در این گمرک کالایشان مانده باشد. مدیر حوزه دو تجاری گمرک فرودگاه امام تاکید کرد: شما به‌عنوان مدیرعامل شرکت‌های دارویی از نمایندگانی که به گمرک فرستادید، بخواهید اطلاعات کامل و لازم را در زمینه ترخیص کالا ثبت کنند؛ چراکه در واحد گمرکی ما اگر مشکل مصوبه‌ای وجود نداشته باشد، هیچ کالایی در گمرک نمی‌ماند.

او در عین حال تصریح کرد: اگر کالایی ثبت سفارش شده باشد، مجوز وزارت بهداشت و درمان را هم داشته باشد به هیچ وجه در گمرگ نمی‌ماند و به مرحله متروکه نمی‌رسد، مگر اینکه مشکلی در بحث نقدینگی داشته باشد.

یوکوبانک همکاری نمی‌کند
علی خنده‌رو - معاون مالی پشتیبانی اداره کل خارجه بانک کشاورزی - هم که به عنوان نماینده بانک کشاورزی در نشست بررسی راهکار‌های نقل و انتقال ارز مواد اولیه حضور داشت، در پاسخ به انتقاد مکرر حاضرین از عملکرد بانک پارسیان گفت: همکاری نکردن یوکوبانک برای همه بانک‌ها از جمله بانک پارسی

ان مشکلاتی را به‌وجود آورده است. یوکو بانک با اینکه در مذاکره با بانک پارسیان قبول کرده اگر پرداختی در زمان مقرر صورت نگرفت، ابطال شود، اما وجه را به بانک پارسیان و یا دیگر بانک‌های ثانویه نمی‌دهد؛ بلکه مقرر شده است از طریق بانک غیرتحریمی موضوع را حل و فصل کند که این موضوع مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

نشست بررسی راهکار‌های نقل و انتقال ارز مواد اولیه با پرسش و پاسخ مدیرعاملان و نمایندگان شرکت‌های دارویی، مدیران بازرگانی شرکت‌های مرتبط، گمرک، بانک‌ها و... مختلف ادامه پیدا کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یورو ، روپیه ، پول
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان