تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

سیب زمینی و هویج هم دُم درآوردند!

یک مقام مسئول گفت: قیمت اقلامی همچون سیب زمینی، چغندرقند، کلم و هویج نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

سیب زمینی و هویج هم دُم درآوردند!

رویداد۲۴ اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون قیمت برخی اقلام همچون چغندرقند، سیب زمینی، کلم و هویج با نوسانات چشمگیری نسبت به هفته گذشته در بازار روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت این اقلام ارتباطی به گران فروشی ندارد، افزود: قیمت این اقلام در مبدا به دلایل نامعلوم ناشی از بی سر و سامانی بالا رفته است.

کارگر از ثبات حاکم بر بازار میوه خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۵ تا ۹ هزار، ازگیل ۷ تا ۱۴ هزار، انار ۴ تا ۹ هزار، انگور شاهرودی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، خربزه ۲ تا ۶ هزار و هندوانه یک هزار تا ۳ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو خیار گلخانه را ‌۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب‌ لبنانی قرمز ۳ تا ۸ هزار، کیوی ۴ تا ۹ هزار، گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، لیمو شیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، موز ۹ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰، نارنگی بندری ۸ تا ۱۷ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی نرخ هر کیلو لیموترش سنگی را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو نارنج با قیمت یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، بادمجان قلمی ۴ تا ۵ هزار، بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۸ هزار، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، پیاز قرمز ۲ تا ۳ هزار، چغندر قند ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، ترب سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، ترب سیاه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سیب زمینی یک هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزارتومان در میادین عرضه می‌شود.

کارگر با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار بیان کرد: قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۸ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، سیر خشک ۴ تا ۱۰ هزار، کاهو پیچ سالادی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، کاهو رسمی ۲ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۳ تا ۷ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه بند ۷ تا ۱۱ هزار و کدو حلوایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ تا ۳ هزار و سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان از فراوانی میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان