تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

وزیر صنعت به مردم خاطر جمعی داد

رحمانی گفت: مشکلی برای تامین اقلام اساسی و همچنین کالاهای غیر اساسی در کشور وجود ندارد.

وزیر صنعت به مردم خاطر جمعی داد

رویداد۲۴ رحمانی در نشست مشترک با رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه نیز حضور داشتند تصریح کرد: برای سال آینده برنامه ویژه‌ای برای تامین کالاها، نظارت بر بازار و ثبات قیمت‌ها تدوین شده است و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد آرامش در جامعه و ارتقای روحیه نشاط و امید در کشور تلاش خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توجه ویژه رییس محترم جمهور در ارتباط با تامین کالا‌های اساسی و غیر اساسی و ثبات بازار بیان کرد: رئیس جمهور تاکید دارد که ارز تخصیص داده شده در بخش‌های مختلف در بهترین شکل صرف شود و مردم آثار آن را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند. وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هم برنامه‌های ویژه‌ای در این بخش دارند.

رحمانی با بیان اینکه حفظ شرایط فعلی تولید و اشتغال اولویت اصلی ما بوده و تامین نقدینگی مورد نیاز تولید کنندگان در این زمینه ضروری است، افزود: واحد‌های بسیاری توانایی تولید بیشتر و بازار برای تولیدات خود دارند، اما به دلیل کمبود سرمایه در گردش قادر به استفاده از توان و ظرفیت تولید خود نیستند و کمیسیون اقتصادی مجلس می‌تواند در این زمینه اقدامات و حمایت‌های خوبی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه صادرات محصولات ایرانی و ضرورت توجه ویژه به این بخش گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال ۹۸، برنامه ریزی برای افزایش صادرات است تا هم زمینه اشتغال بیشتر برای جوانان ایرانی مهیا شود و هم تولید کنندگان بازار‌های جدیدی برای محصولات خود داشته باشند.

رحمانی، کمیسیون اقتصادی مجلس را کمیسیونی مهم در شرایط فعلی برشمرد و تصریح کرد: رویکرد ما برای ارتباط با مجلس، رویکردی تعاملی است و تلاش می‌کنیم ازظرفیت‌های این کمیسیون و اعضای آن بیشترین بهره را ببریم.

همراهی کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت صنعت برای رفع موانع تولید
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست با بیان اینکه وظیفه سنگینی در شرایط فعلی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است گفت: کمیسیون اقتصادی برای همراهی و همکاری با این وزارتخانه آمادگی کامل دارد.

محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به تامین مالی بنگاه‌های تولیدی باید حل شود افزود: شاه بیت تصمیمات کمیسیون اقتصادی مجلس مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با رویکرد مثبت این وزارتخانه فضای خوبی برای رفع موانع به وجود آمده است.

وی به تلاش‌های دشمن برای القای فضای یاس و ناامیدی به ویژه در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: همه باید در بخش‌های مختلف دست به دست هم دهیم تا مشکلات مربوط به فضای کسب و کار و تولید را در کشور برطرف کنیم.

در این نشست هم چنین هر یک از اعضای کمیسیون اقتصادی درباره موضوعات مختلف از جمله لزوم رصد کالا از بدو ورود به کشور تا توزیع، تامین و توزیع کالا‌های اساسی، نظارت بر بازار و قیمت‌ها و ثبت سفارش در مناطق آزاد به بیان نظرات خود پرداختند.

گفتنی است در این نشست مقرر شد با تدام جلسات و تشکیل کارگروه‌های تخصصی مباحث مربوط به تولید و توزیع و تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی بررسی شود و در جهت رفع مشکلات تعامل و پیگیری‌های لازم انجام شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان