تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

11 راهکار بهمنی برای عبور از تحریم‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: من می‌توانم ۱۰ الی ۱۱ راه برای مدیریت تحریم‌ها ارائه کنم چرا که ما ۷ الی ۸ مورد آن را در دوره گذشته و در دولت قبل عملیاتی کردیم.

11 راهکار بهمنی برای عبور از تحریم‌ها

رویداد۲۴ محمود بهمنی با اشاره به سرنوشت ایجاد ساز وکار کانال مالی اروپا (اس. پی. وی) گفت:ما نباید تابع تصمیمات اروپا باشیم و نگذاریم آن‌ها زمان را از ما بخرند.

وی با بیان اینکه باید شرایط را بدبینانه ببینیم، افزود: باید براساس شرایط بدبینانه هرچه سریعتر تصمیمات خود را اتخاذ کنیم.
بهمنی با بیان اینکه وقتی طرف مقابل ما برجام را رد می‌کند، دیگر ما نباید این موضوع را بپذیریم، اظهار داشت: بدون شک اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هیچ وقت ازمنافع خود نمی‌گذرند. درحال حاضر اروپا ۱۲۶۰ میلیارد دلار مراودات تجاری دارد و قطعا در این شرایط دیگر به دنبال تجارت ۲۰ الی ۲۵ میلیارد دلاری با ایران نخواهد بود بنابراین اروپا تنها به دنبال این است که زمان را از ما بخرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در یک مقطع تکلیف خود را پیرامون این شرایط مشخص کنیم، تاکید کرد: اگر نمی‌خواهیم این تکلیف روشن شود باید هم پای اروپایی‌ها بازیگری کنیم، اما نباید به آن‌ها امید ببندیم و باید کار خود را بکنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به پشت سر گذاشتن تحریم‌ها علیه ایران ادامه داد: بنده می‌توانم ۱۰ الی ۱۱ راه برای مدیریت تحریم‌ها ارائه کنم چرا که ما ۷ الی ۸ مورد آن را در دوره گذشته و در دولت قبل عملیاتی کردیم.

وی با بیان اینکه پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه یکی از راه‌های عبور از تحریم‌ها است، بیان داشت: از این طریق به راحتی می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

بهمنی با بیان اینکه حتی اروپا هم در خیلی از موارد از سوئیفت استفاده نمی‌کند و به پیمان‌های پولی دوجانبه تن داده است، ادامه داد: بدون شک هر سوئیفتی که باز شود و پیامی ثبت می‌کند اطلاعات این موضوع به کشور هلند و آمریکا ارسال می‌شود بنابراین سایر کشور‌ها به خوبی می‌توانند از این طریق نوع فعالیت و خرید و فروش ما را رصد کنند.

رئیس اسبق بانک مرکزی با اشاره به مسدود بودن سوئیفت در تحریم‌های گذشته علیه ایران، گفت: در آن مقطع به هیچ وجه نگذاشتیم این مسئله بر ما فشار وارد کند؛ البته این مسئله مقداری هزینه آور است، اما ناچاریم این کار را انجام دهیم چرا که اگر این مسیر، مسیر جنگ اقتصادی است دیگر باید بدانیم شرایط با حالت عادی کاملا متفاوت است.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم اروپا قصد دارد با ایجاد کانال مالی معروف به SPV ایران را مجبور کند تا خرید‌های خود را از اروپا انجام دهد.
بهمنی با بیان اینکه اروپا قصد دارد در صورت حضور ایران در این کانال مالی، اطلاعات مالی ایران را به آمریکا بدهد، بیان داشت: اروپا می‌کوشد پیرو مصوبه آمریکا که درصدد این است ایران را به مرحله فروش نفت در ازای غذا بکشاند، پیرامون این کانال مالی، آن را اجرایی کند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان