تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۷
شهرام کوسه‌غراوی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

نمایش بینوایان تاثیر زیادی در علاقمندی مردم به تئاتر دارد

کوسه‌غراوی می‌گوید: نمایش‌هایی مثل نمایش بینوایان که پس از هفته‌ها اجرا توانسته همچنان مردم را به برای دیدن تئاتر به سالن بکشاند نقش بسزایی در علاقه‌مند کردن مردم به این صنعت دارد که امیدوارم این نوع کارهای قوی به دیگر موضوعات تئاتر مثل دفاع مقدس و افتخارات دیگر ملی هم تسری پیدا کند.

رویداد۲۴ محمد آیتی: حدود دو ماهی است که نمایش موزیکال بینوایان که بر اساس رمان ویکتور هوگو نوشته شده به کارگردانی حسین پارسایی در هتل اسپیناس پالاس در حال اجراست. شهرام کوسه‌غراوی، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی یکی از مخاطبین این نمایش بوده است.

وی در خصوص نمایش بینوایان به رویداد۲۴، گفته: نمایش بینوایان، یک نمایش خوب و تماشاگرپسند بود. برای اجرای این نمایش زحمات زیادی کشیده شد که از جمله آن می‌توان به دکوراسیون صحنه و نوع جدید بیان موضوعات اشاره کرد که استقبال بی‌نظیر مردم از این تئاتر گویای همین موضوع است.

نماینده مینودشت در پاسخ به اینکه چنین نمایش‌هایی چقدر می‌تواند در علاقه مردم به تئاتر تاثیرگذار باشد، گفت: نمایش‌هایی مثل نمایش بینوایان که پس از هفته‌ها اجرا توانسته همچنان مردم را به برای دیدن تئاتر به سالن بکشاند نقش بسزایی در علاقه‌مند کردن مردم به این صنعت دارد که امیدوارم این نوع کارهای قوی به دیگر موضوعات تئاتر مثل دفاع مقدس و افتخارات دیگر ملی هم تسری پیدا کند.

او در ادامه افزود: من امیدوارم که اجرای این نمایش‌ها فقط محدود به تهران نباشد و شاهد آن باشیم که چنین کارهایی با چنین بازیگران برجسته‌ای در دیر شهرهای ایران هم به صحنه برود تا مردم دیگر نقاط کشور هم بتوانند از وجود این کارهای فاخر بهره لازم را ببرند.

وی در پیان خاطرنشان کرد: متاسفانه تئاتر در ایران آن‌طور که باید و شاید جایگاه خود را پیدا نکرده و مهجور مانده است. امروز همه مسئولان امر باید کمک کنند تا رونق به صنعت تئاتر برگردد زیرا کمک به بهبود اوضاع تئاتر، کمک به فرهنگ کشور است و اکنون رشد و شکوفایی فرهنگ، یک اصل است. در شرایط کنونی نقاط ضعفی در حوزه تئاتر کشور وجود دارد که وقت آن رسیده که راه‌حلی برای این مشکلات پیدا شود زیرا فقط حرف زدن از مشکلات دردی را دوا نمی‌کند. اگر ایران را دوست داریم باید به رشد و بالندگی هرچه بیشتر حوزه فرهنگی مملکت توجه داشته باشیم و امروز تئاتر یکی از زیرمجموعه‌های همین فرهنگ غنی ایران است. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تئاتر ، محمد آیتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان