تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۷

واکنش فرانسه به تحریم اروپا علیه ایران

‍وزارت امورخارجه فرانسه اعلام کرد که تحریم جدید اروپا علیه ایران تاثیری بر فعالیت‌های دیپلماتیک ایران ندارد.
واکنش فرانسه به تحریم اروپا علیه ایران
رویداد۲۴ یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم جدید اروپا علیه یک نهاد اطلاعاتی و دو فرد ایرانی گفت: تحریم‌هایی که به تازگی از سوی شورای اروپا وضع شده‌اند، اقداماتی هدفمند و متناسب علیه یک نهاد دولتی و دو فرد متهم به دست داشتن در طرح‌ریزی برای یک حمله در فرانسه هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه فرانسه، وی افزود: اتحادیه اروپا با این تحریم‌ها دستور مسدود شدن دارایی‌ها و سایر سرمایه‌های مالی یا منابع اقتصادی متعلق به این نهاد و دو فرد مذکور را صادر کرده است و می‌خواهد اطمینان یابد که این اموال، سرمایه‌های مالی یا منابع اقتصادی در دسترس آن‌ها نخواهد بود.

این سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه همچنین تصریح کرد: این اقدامات تنها نهاد نامبرده و افرادی که در فهرست (تحریم) هستند را هدف قرار می‌دهد و تاثیری بر فعالیت‌های اماکن دیپلماتیک ایران که اموال آن‌ها و از جمله حساب‌های بانکی‌شان طبق قوانین بین‌المللی از مصونیت برخوردارند، ندارد.

به گزارش ایسنا، وزیران امورخارجه هلند و دانمارک روز سه‌شنبه در ادعا‌هایی بی‌اساس ایرانرا به تلاش برای انجام سوءقصد در خاک کشورهایشان متهم کردند. همان روز اتحادیه اروپا اعلام کرد که یه نهاد اطلاعاتی و دو فرد ایرانی را در فهرست تحریم قرار می‌دهد و اموال آن‌ها را مسدود می‌کند.

در همین راستا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی به اظهارات و ادعا‌های اخیر برخی مقامات اروپایی علیه ایران پاسخ گفت.

ظریف در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: اروپا از جمله دانمارک، هلند و فرانسه، مخفیگاه سازمان مجاهدین (منافقین) ـ. کسانی که ۱۲ هزار ایرانی را کشته و در جنایات صدام علیه کرد‌های عراق شریک‌اند ـ؛ و سایر تروریست‌هایی هستند که از اروپا قتل ایرانیان بی‌گناه را طراحی می‌کنند. متهم کردن ایران، اروپا را از مسئولیت مخفی‌کردن تروریست‌ها نمی‌رهاند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان