تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

توضیحات جنیدی درباره پیگیری شکنجه اسماعیل بخشی

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: از روز نخستی که مساله اظهارات یکی از کارگران نیشکر هفت تپه مطرح شد، به وزارت اطلاعات نامه نوشتیم.
توضیحات جنیدی درباره پیگیری اظهارات اسماعیل بخشی
رویداد۲۴ لعیا جنیدی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری اظهارات اسماعیل بخشی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: از روز اولی که این مسئله مطرح شد به وزارت اطلاعات نامه نوشتیم و توضیح خواستیم.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور هم پیگیر بودند تا دولت هم در هیاتی که برای این موضوع تشکیل شده است حضور داشته باشد؛ البته شاید این هیات تشکیل شده باشد و این امکان نیز وجود نداشته باشد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور در خصوص پیگیری این موضوع در وزارت اطلاعات هم گفت: آقای علوی هیاتی را برای بررسی میدانی به خوزستان اعزام کرده و فکر می‌کنم به زودی هم توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهند.
 
به گزارش رویداد۲۴ اسماعیل بخشی کارگر مجمتع نیشکر هفت تپه است که در جریان اعتراضات کارگران بازداشت شد. او اخیرا در صفحه شخصی خود پستی درباره شکنجه در دوران بازداشتش و شنود تماس‌های تلفنی شخصی خود منتشر کرده است.
 
تیم وزارت اطلاعات در حالی راهی خوزستان شده که پیش از آن وزیر اطلاعات اعلام کرده به هیچ وجه این فرد در دوران بازداشت وزارت اطلاعات شکنجه نشده است. به این ترتیب بعید به نظر می‌رسد نتیجه تحقیقات این تیم، چیزی جز اظهارات پیشین علوی باشد.
 
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز از شکایت دولت و وزارت اطلاعات از اسماعیل بخشی خبر داده است. این در حالی است که رئیس قوه قضائیه و سخنگوی این قوه از پیگیری این ادعا خبر داده‌اند. تیمی از سوی دادستانی کل کشور برای بررسی موضوع به خوزستان رفته است.
 
اعضای کمیسیون امنیت در روزهای گذشته برای بررسی ادعای شکنجه اسماعیل بخشی جلسه گذاشتند. اسماعیل بخشی در آن جلسه حضور نداشته است. حشمت الله فلاحت پیشه پس از جلسه که برای بررسی ادعای بخشی تشکیل شده بود، جرم جدیدی نیز به او منتسب کرد و گفت صدایی نامفهوم از او شنیده که بخشی در آن گفته عضو حزب کارگری کمونیست بوده که ماموریت این حزب براندازی است.
 
فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی چندی پیش به رویداد۲۴ خبر داده که موکلش برای تکذیب اظهارات خود تحت فشار قرار گرفته است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان