تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

«بهار امسال به ایران سفر کنید»/ تبلیغ سفر به ایران در روزنامه نیویورک تایمز

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به ۵۲ مقصد توریستی جذاب در جهان اشاره کرده و نام ایران در بین این مقاصد دیده میشود؛ این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا طی اعلامیه‌ای شهروندان آمریکایی را از سفر به ایران منع کرده است.
«بهار امسال به ایران سفر کنید»/ تبلیغ سفر به ایران در روزنامه نیویورک تایمز
رویداد۲۴ «وزارت خارجه آمریکا شهروندان آمریکایی را تشویق به عدم سفر به ایران کرده، اما ممنوعیتی برای آن‌ها ایجاد نکرده است در نتیجه آمریکایی‌ها میتوانند با تور‌های برنامه ریزی شده به ایران سفر کنند.» این عبارت از سوی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز برای تشویق آمریکایی‌ها به سفر به ایران در بهار ۲۰۱۹ به کار رفته است.

نیویورک تایمز اخیرا فهرستی از کشور‌هایی که سفر برای سفر در سال آینده مقاصد جذابی هستند منتشر کرده و نام ایران در بین ۵۲ کشور جذاب از نظر توریستی دیده می‌شود.
 
وزارت خارجه آمریکا علاوه بر انتشار اعلامیه ای برای تشویق شهروندان آمریکایی به عدم مسافرت به ایران، محدودیت هایی برای سفر اروپاییان به ایران وضع کرده است. از جمله این محدودیت ها میتوان به لزوم اخذ ویزای آمریکا در صورت وجود ویزای ایران در پاسپورت اتباع کشورهایی که نیازی به اخذ ویزای آمریکا نداشته اند اشاره کرد.

در گزارش نیویورک تایمز گفته شده اگرچه تنش‌های بین ایران و آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ تشدید شده است، اما درخواست برای سفر به ایران یک امر بدیهی است: ایران مهد تمدن پارسیان و شهر‌های تاریخی‌ای نظیر شیراز و اصفهان است و بازار بزرگ و کاخ گلستان در تهران از مناطق دیدنی جهان است.

در این گزارش همچنین به گالری‌هایی در موزه هنر‌های معاصر در فصل بهار اشاره شده که در آن آثاری از اندی وارهل و ۴۰ اثر از پیکاسو به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه از ۲۱ فوریه تا ۲۰ آپریل در تهران برگزار میشود و ۵۰۰ اثر در آن به نمایش در خواهد آمد.

این رسانه آمریکایی چند تور معتبر که خدمات سفر به ایران را ارائه میکنند نام برده و گفته یکی از این تورها، تور مسافرتی ایتریپید است که اولین کمپانی ایست که خدمات گشت را تنها به زنان ارائه میکند. تور مسافرتی بریتانیایی کوکس اند کینگ نیز خدمات مسافرتی برای سفر به ایران را ارائه میکند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان