تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

برد دو بر صفر ایران مقابل ویتنام/ صعود با دبل سردار

تیم ملی فوتبال ایران که نخستین دیدار خود در هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را با پیروزی پرگل برابر یمن پشت سر گذاشته بود، ویتنام را هم شکست داد تا صعودش به مرحله بعد قطعی شود.
برد دو بر صفر ایران مقابل ویتنام
رویداد۲۴ تیم ملی ایران که در نخستین مسابقه جام ملت‌های آسیا نمایش فوق‌العاده‌ای برابر یمن داشت و موفق شد با نمایشی سراسر هجومی و یک طرفه به برتری ۵ بر صفر دست پیدا کند و برای مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها خط و نشان بکشد، از ساعت ۱۴:۳۰ امروز به مصاف ویتنام رفت.
 
این دیدار با برتری۲ بر صفر ایران به پایان رسید. سردار آزمون در دقیقه ۳۸ و ۶۹ برای ایران گل زد تا پاسخ اعتماد کی روش برای بازگرداندنش به تیم ملی را بدهد.
 
 
گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ملی ویتنام و ایران را دنبال کنید:

جام ملت‌های آسیا - امارات ۲۰۱۹؛ گروه D. شنبه: ۹۷/۱۰/۲۲؛ ساعت ۱۴:۳۰
استادیوم: آل نهیان- ابوظبی/ تماشاگر:
داور: محمد تقی الجعفری (سنگاپور)؛ کمک‌ها: رونی کو مین کیات و سرگی گریشنکو (قزاقستان)؛ داور چهارم: پاراکراما هماسونگا (سریلانکا) / کمک داوران پشت دروازه: سزار راموس (مکزیک) و دیلان پریرا (سریلانکا)
 
گل ها:
سردار آزمون، دقیقه ۳۸: حرکت تکنیکی وریا غفوری در کناره محوطه جریمه ویتنام به سامان قدوس رسید و او با ارسالی بی نقص مدافعان و دروازه‌بان حریف را جاگذاشت تا سردار آزمون جلوتر از مهدی طارمی به راحتی با ضربه سر گلزنی کند
 
سومین گل سردار آزمون در جام ملت‌های ۲۰۱۹ در دقیقه ۶۹ مسابقه برابر ویتنام به ثمر رسید.

تیم ملی ویتنام:

دانگ وان لام
دو دوی مان
کو انگوک‌های
بی تی دانگ
دوآن وان هائو
نوین ترانگ هوانگ
فام دوک هوی
دو هانگ دانگ
نوین چانگ‌های
فان وان دوک
نوین چانگ فونگ
سرمربی: پارک هانگ سئو


تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند
محمدحسین کنعانی‌زادگان
مرتضی پورعلی‌گنجی
وریا غفوری
احسان حاج‌صفی
امید ابراهیمی
وحید امیری
اشکان دژاگه
سامان قدوس
مهدی طارمی
سردار آزمون.
 
دقایق حساس نیمه اول

دقیقه ۷: پاس در عمق سامان قدوس سرعت بالایی داشت و موجب شد تا دانگ وان زودتر از آزمون به توپ رسیده و آن را جمع کند.
 
دقیقه ۱۱: سانتر خطرناک دژاگه از روی کرنر سمت راست زمین با ضربه سر طارمی، در تیرک دوم مقابل پای امیری افتاد، ولی توپ بعد از برخورد به این بازیکن در اختیار دانگ وان قرار گرفت تا موقعیت جدی ایران از دست برود.
 
دقیقه ۱۴: دانگ وان باز هم با خروج به موقع از دروازه اجازه نداد حرکت ترکیبی و پاس‌های متوالی حاج‌صفی، قدوس و آزمون به نتیجه برسد و توپ را از مقابل پای سردار جمع کرد.
 
دقیقه ۱۷: سامان قدوس فرار خوبی به پشت مدافعان ویتنام داشت، اما نتوانست از پاس در عمق عالی دژاگه از بین سه بازیکن حریف استفاده کند و شوت محکم او با واکنش دانگ وان که خروج موفقی از دروازه انجام داده بود، به کرنر رفت.
 
دقیقه ۱۷: سانتر دقیق دژاگه از روی کرنر به مقابل تیرک دوم دروازه ویتنام را کنعانی‌زادگان نتوانست استفاده کند تا موقعیت دیگری برای ایران از دست برود.
 
دقیقه ۲۱: اشکان دژاگه با دو سر توپ و جای گذاشتن دو مدافع به سمت راست زمین رفت، ولی ارسال او را انگوک‌های بالاتر از امیری و زودتر از طارمی دفع کرد.
 
دقیقه ۳۶: پاس در عرض امیری به پشت محوطه جریمه و شوت بیرون پای سردار آزمون داخل چارچوب نبود و از کنار دروازه ویتنام به اوت رفت.
 
دقیقه ۳۸: حرکت تکنیکی وریا غفوری در کناره محوطه جریمه ویتنام به سامان قدوس رسید و او با ارسالی بی نقص مدافعان و دروازه‌بان حریف را جاگذاشت تا سردار آزمون جلوتر از مهدی طارمی به راحتی با ضربه سر گلزنی کند
 
دقیقه ۴۴: پرتاب اوت بلند امیری از سمت راست زمین با ضربه سر طارمی برخوردی با دست دانگ هانگ داشت و در اختیار دانگ وان قرار گرفت که داور سنگاپوری اعتقادی به خطای هند پنالتی نداشت.
 
دقیقه ۱+۴۵: چانگ فونگ در زدن ضربه آخر در محوطه جریمه ایران ناکام بود تا پورعلی‌گنجی از او توپ‌گیری کند، ولی در برخورد با وان هائو روی زمین بیافتد و دچار مصدومیت جزئی شود.
 
نیمه اول این مسابقه با برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی روش به پایان رسید.
 
 
آمار دو تیم در نیمه اول
پایان نیمه اول ویتنام ۰- ایران ۱
 
دقیقه ۴۹: با گذشت ۴ دقیقه از مسابقه در نیمه دوم بیشتر این ویتنام بوده که سعی داشته روی دروازه ایران خطرساز شود که البته ناموفق بود.
 
دقیقه ۵۲: چانگ فونگ بهترین فرصت برای زدن گل اول ویتنام را داشت، ولی نتوانست در موقعیت تک به تک با بیرانوند گلزنی کند و ضربه او را دروازه‌بان ایران در دو مرحله مهار کرد.
 
دقیقه ۵۳: شوت روی پای پُر قدرت آزمون از پشت محوطه جریمه را وان لام برگشت داد که در ریباند مهدی طارمی نتوانست از موقعیت استفاده کند و شوت محکم و بی‌دقت او به بیرون رفت.
 
دقیقه ۵۴: دانگ وان با خروج به موقع از دروازه اجازه نداد طارمی گلزنی کند و توپ را از مقابل پای مهاجم ایران جمع کرد.
 
دقیقه ۵۷: برخورد مهدی طارمی برای سرزنی با داک هوی موجب شد کادر پزشکی ویتنام به زمین مسابقه ورود کند و روند مسابقه برای لحظاتی متوقف شود.
 
دقیقه ۵۹: پنج پاس متوالی سردار آزمون و مهدی طارمی به یکدیگر ثمربخش نبود و توپ به بازیکنان ویتنام رسید.
 
دقیقه ۶۰: شوت اشکان دژاگه از فاصله ۲۵ متری دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه ویتنام به بیرون رفت.
 
دقیقه ۶۱: وان توآن با فرار سریع پشت مدافعان ایران به دنبال گلزنی بود که بیرانوند با خروج از دروازه توپ را در اختیار گرفت.
 
دقیقه ۶۷: احمد نورالهی فرصت بی نظیر برای گلزنی را در حالی از دست داد که یک کنترل توپ ساده برای تک به تک شدن با دروازه‌بان ویتنام کم‌داشت و مدافعان هم فاصله زیادی با او داشتند.
 
دقیقه ۶۸: ارسال حاج‌صفی از روی ضربه آزاد میانه زمین در موقعیت آفساید به نوراللهی رسید، ولی او نتوانست از موقعیت عالی گلزنی استفاده کند و توپ با عبور از مقابل پای این بازیکن به بیرون رفت.
 
دقیقه ۶۹: گل دوم ایران در برابر ویتنام توسط سردار آزمون به ثمر رسید.
 
دقیقه ۷۵: مهدی ترابی با فرار سریع از سمت راست زمین به توپ رسید، ولی پاس در عرض او چندان خوب نبود تا سامان قدوس به سختی صاحب توپ شود، ولی با این وجود ارسال او دقیق بود که سردار آزمون در زدن توپ آخر چندان موفق نبود تا دانگ وان توپ را در اختیار بگیرد.
 
دقیقه ۷۶: ضربه آزاد هانگ دانگ از میانه زمین را بیرانوند در اختیار گرفت و با پرتاب سریع سعی در زدن ضد حمله داشت که مدافعان ویتنام جلوتر از ترابی به توپ رسیدند.
 
دقیقه ۸۰: با برخورد ساده ترونگ هوانگ و احسان حاج صفی، شماره ۸ ویتنام دچار مصدومیت شد و بازی به همین دلیل برای لحظاتی متوقف شد

دقیقه ۷۷: ضربه ایستگاهی بازیکنان ویتنام که انگوین به سمت دروازه ایران روانه شد به راحتی در آغوش بیرانوند قرار گرفت.
 
دقیقه ۸۰: با برخورد ساده ترونگ هوانگ و احسان حاج صفی، شماره ۸ ویتنام دچار مصدومیت شد و بازی به همین دلیل برای لحظاتی متوقف شد.
دقیقه ۸۸: سانتر خطرناک وان دای از جناح راست زمین نزدیک بود ویتنام را به گل برساند که مدافعان ایران این موقعیت را دفع کردند.
 
دقیقه ۸۹: وان توآن در سمت چپ محوطه جریمه به توپ رسید که از مقابل غفوری، پاس را به وان هائو رساند که ارسال او بعد از دفع ناقص بازیکنان ایران به چانگ‌های رسید، ولی شوت فنی این بازیکن با کمترین فاصله از کنار دروازه به اوت رفت.
 
دقیقه ۱+۹۰: شوت راه دور سامان قدوس ثمری نداشت و به بیرون رفت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان