تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

اذعان نیویورک تایمز به توانمندی سردار سلیمانی

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اذعان به توانمندی سردار سلیمانی نوشت: این تفکر که "جنگیدن با دشمن ضعیف شما را ضعیف می‌کند" سبب شد تا رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل تصمیم به سرشاخ شدن با ایران بگیرد.

اذعان نیویورک تایمز به توانمندی سردار سلیمانی

رویداد۲۴ روزنامه نیویورک تایمز در آستانه بازنشسته شدن گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مصاحبه‌ای با او انجام داده و در ادعایی نوشت که این ژنرال صهیونیستی "کسی است که سردار قاسم سلیمانی فرمانده زیرک سپاه قدس ایران را شکست داده است."

آیزنکوت که در روزهای آینده بازنشسته می‌شود، در این گفت‌وگو اذعان کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون هزاران حمله را بدون آنکه مسئولیت آن را بپذیرد یا به دنبال مجوز آن باشد، انجام داده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، ژنرال آیزنکوت معتقد است که اسرائیل باید روی "سرسخت‌ترین دشمن خود"، یعنی ایران تمرکز کند چراکه به عقیده او، نبرد با دشمن ضعیف برای سالیان متمادی شما را ضعیف می‌کند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: این تفکر موجب شد تا آیزنکوت تصمیم بگیرد با ایران سرشاخ شود و به‌علاوه با نیروهای مورد حمایت تهران در لبنان و نقاط دیگر مبارزه کند.

این روزنامه مدعی شد: به همین طریق بود که آیزنکوت توانست دست کم فعلا قاسم سلیمانی فرمانده زیرک سپاه قدس ایران را شکست دهد.

این نظامی صهیونیستی در گفت‌وگوی خود با نیویورک تایمز با تکیه بر ادعاهای واهی و نخ نمای رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه مدعی شد که مبارزه او با ایران (در سوریه) به تغییر استراتژی جمهوری اسلامی منجر شد.

نیویورک تایمز در بخش دیگری از این گزارش خود تصریح کرد: سردار سلیمانی، معمارِ مصمم و زیرک این اقدامات ایران، در تلاش‌های خود برای تثبیت جایگاه ایران در عراق، یمن، غزه و لبنان به میزان قابل توجهی موفقیت‌آمیز عمل کرده است.
آیزنکوت همچنین در اظهارات خود اذعان کرد: نیرویی که ما در دو سال گذشته با آن مقابله کردیم یک نیروی مصمم بوده است.

نظرات شما
پیشخوان