تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۷

افزایش یکباره قیمت محتوای تصویری در شبکه نمایش خانگی؛ رانت سیاسی یا توجیه اقتصادی؟

به تازگی خبرهایی مبنی بر افزایش یکشبه قیمت خرید محتوای تصویری در شبکه نمایش خانگی به گوش می‌رسد، به نحوی که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از فعالان این حوزه شده است.

رویداد۲۴یکی از شرکت‌های شبکه نمایش خانگی به تازگی با هزینه کردن مبالغ هنگفت، قیمت محتوای تصویری در این شبکه را به شدت افزایش داده و با خریدهای نجومی محتوهای موجود، علاوه بر برهم زدن نظم اکوسیستم این حوزه، شائبه‌های زیادی را در خصوص منبع مالی این جریان ایجاد کرده است.

این جریان تنها ظرف یک ماه و با ایجاد برخی تغییرات، به یکباره محتوای شبکه نمایش خانگی را تا ۵ برابر بیشتر از قیمت قبل از آن خریداری می‌کند.

بر اساس شنیده‌ها، ورود یکی از نهاد‌های حاکمیتی عامل این افزایش یکباره قیمت‌ها در این حوزه است. چندی پیش هم عکسی در خصوص یک جلسه میان اعضای تیم جدید این شرکت که تا حدودی تایید کننده خبر فوق است در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

این در حالی است که نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس چندی پیش اعلام کرده بود که نسبت به وضعیت سینما و شبکه نمایش خانگی و VOD دچار نگرانی است و به همین دلیل مرتباً آن را رصد می‌کنیم و نسبت به برخی تخلفات صورت گرفته در این حوزه‌ها معترضیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان