تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۷
واکنش نتانیاهو به پرتاب ماهواره‌بر ایران:

این اولین گام برای ساخت موشک‌های بالستیک است/ با پرتاب ماهواره‌بر، می‌خواهند موشک دوربرد آزمایش کنند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به پرتاب ماهواره‌بر کشورمان مدعی شد که هدف ایران از این کار پوشش نیت اصلی‌اش برای توسعه موشک‌های بالستیکش است.
این اولین گام برای ساخت موشک‌های بالستیک است/ با پرتاب ماهواره‌بر، می‌خواهند موشک دوربرد آزمایش کنند
رویداد۲۴ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در مراسم آغاز به کار آویو کوخاوی رئیس جدید ستاد مشترک ارتش این رژیم به تکرار ادعا‌های بی‌اساس و نخ‌نمای خود درباره حضور نظامی ایران در سوریه پرداخت و از تهران خواست تا خروج خود از سوریه را تسریع بخشد.

به نوشته روزنامه اورشلیم پست، نتانیاهو گفت: من به شما می‌گویم که هرچه سریع از آنجا (سوریه) خارج شوید. ما دست از حمله برنمی‌داریم.

وی در ادامه به تاکید ایران بر اینکه حضورش در سوریه نظامی بوده و تنها به صورت مستشاری در این کشور است، واکنش نشان داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: آن‌ها همیشه دروغ می‌گویند. درباره این موضوع که پرتاب ماهواره‌برشان به فضا موفقیت‌آمیز نبوده است هم دروغ می‌گویند. این اولین گام برای ساخت موشک‌های بالستیک است. آن‌ها با پرتاب ماهواره‌بر، می‌خواهند موشک دوربرد آزمایش کنند.

نتانیاهو در ادامه ادعا‌های واهی خود فعالیت‌های ایران در زمینه پرتاب ماهواره را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر نیت اصلی‌شان، یعنی توسعه موشک‌های بالستیک خواند.

مقامات رژیم غاصب صهیونیستی بار‌ها این ادعای واهی و بی‌اساس را مطرح کرده‌اند که ایران نه تنها در سوریه حضور نظامی دارد، بلکه به دنبال تثبیت این جایگاهش در سوریه است. ایران در پاسخ به این گزافه گویی‌ها تاکید کرده است که به دعوت دولت مشروع دمشق و برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی در سوریه است و این حضور مستشاری تا زمانی که خطر تروریسم از بین نرفته است ادامه خواهد داشت.

بنابر این گزارش، ماهواره‌بر پیام ساعاتی پیش با هدف قرار گرفتن در مدار به فضا پرتاب شد که به گفته وزیر اطلاعات و فناوری کشورمان این ماهواره‌بر با طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و "پیام" در مدار آرام نگرفت.

ماهواره پیام از سوی محققان دانشگاه امیرکبیر به سفارش سازمان فضایی ایران طراحی و ساخته شد. بررسی پوشش گیاهی، بهبود پایش گرد و غبار، حریق و اراضی کشاورزی، ذخیره و ارسال داده، بررسی اثر پرتو‌های کیهانی و عملکرد ماهواره از جمله ماموریت‌های "پیام" بوده است.

پرتاب این ماهواره‌بر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان