تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رد پای اتحادیه طلا در تخلف سکه ثامن/ مبادلات مالی چگونه انجام شد؟

رسول کوهپایه زاده، وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن نسبت به اظهارات رییس اتحادیه طلا و جواهر مبنی بر اینکه در این موضوع دخالتی نداشته است، واکنش نشان داد.

رد پای اتحادیه طلا در تخلف سکه ثامن/ مبادلات مالی چگونه انجام شد؟

رویداد۲۴ روز گذشته سخنان وکیل مدافع شاکیان پرونده سکه ثامن، بُـعد تازه‌ای به این پرونده داد. رسول کوهپایه‌زاده وکیل شاکیان گفته بود «بر اساس بررسی‌های که صورت گرفته بالغ بر ۸۰ درصد رجوعات مردم و مالباختگان به سایت مجرمانه سکه ثامن از طریق تارنمای اینترنتی اتحادیه طلا صورت می‌گرفته است و اسناد آن هم موجود و قابل اثبات است.»

سخنان کوهپایه‌زاده در حالی مطرح می‌شود که آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر یکی از مدعیان پرونده تخلف سکه ثامن بوده و در مصاحبه‌های متعدد تاکید کرده «سکه ثامن هیچگونه مجوزی از اتحادیه تهران نداشته و مجوز خود را در شهرستان واحد صنفی «بناب» گرفته است و اتحادیه طلا و جواهرهیچ دخالتی در فعالیت این موسسه نداشته است.»

آنگونه که کوهپایه‌زاده معتقد است هرچند اتحادیه طلا و جواهر مجوزی به سکه ثامن نداده، اما فعالیت غیرقانونی موسسه‌ای که مجوز نداشته را به مراجع قانونی گزارش نکرده است و تا زمانی که شکایتی در کار نبوده، معاملات از طریق اتحادیه انجام می‌شده است.

کوهپایه زاده درباره این موضوع گفته «بعد از اینکه موکلین اعتراض و شکایت می‌کنند، در یک اقدام عجیب و قابل تامل و عجولانه و به منظور سرپوش گذاشتن بر این تخلفات و پاک کردن صورت مساله اتحادیه طلا و جواهر آدرس سایت رسمی خود را که بر روی تابلوی اتحادیه درج کرده بود و مبلغ سکه ثامن بود، از روی تابلوی درب ورودی حذف می‌کند که این امر بزرگترین دلیل برای تخلفاتی است که از سوی اتحادیه طلا رخ داده است؛ لذا این موضوع که اتحادیه طلا و جواهر همه چیز را انکار کرده و ابراز همدردی می‌کند، از لحاظ حقوقی و مسئولیت کیفری کافی نیست.»

رویداد۲۴ دهم مهر ماه سال جاری گزارشی مبنی بر از دسترس خارج شدن سایت اتحادیه طلا و ارز تهران منتشر کرد. روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر به خبرنگار رویداد۲۴ گفته بود که تعطیلی سایت بخاطر دستکاری سایت شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز تهران در قیمت‌های طلا و شکایتی بوده که ما از آن سایت کرده‌ایم.

روابط عمومی اتحادیه همچنین گفته بود نسخه آزمایشی این سایت به آدرس estjt.ir است که هنوز به روز رسانی نشده و آدرس پیشین آن اشتباه است ضمن آنکه اتحادیه طلا و جواهر تهران از سایت tgju.org (شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز تهران) شکایت کرده است زیرا نرخ‌ها را دستکاری می‌کرد. روابط عمومی اتحادیه طلا درباره اینکه چرا یکشبه آدرس سایت تغییر کرده، هیچ توضیحی نداده بود.

سایت اتحادیه طلا بعد از نامه بانک مرکزی به آملی لاریجانی و هشدار رئیس قوه قضائیه تعطیل شده بود. این همزمانی باعث می‌شد به نظر برسد با سایت با دستور قوه قضائیه تعطیل شده است اما اطلاعات جدید رسول کوهپایه‌زاده نشان می‌دهد «تعطیلی سایت اتحادیه و طلا نه با دستور قوه قضائیه که اقدامی عجولانه برای سرپوش گذاشتن روی یک تخلف بوده است.»

نکته عجیب‌تر اینکه اتحادیه طلا و جواهر برای تبلیغ سکه ثامن پول دریافت می‌کرده است. کوهپایه‌زاده گفته تخلفات صورت گرفته به سازمان بازرسی کل کشور منتقل شده و یقینا اتحادیه زمانی که پول تبلیغات سایت غیرقانونی سکه ثامن را دریافت می‌کرده، باید به وظیفه نظارت و کنترل خود عمل می‌کرد تا این اتفاق به وقوع نمی‌پیوست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان