تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۷

از تهران خط می‌دهند تا استقلال در ترکیه فحش بخورد

اردوی استقلال وارد هفته دومش شده و رو به پایان است؛ به موازات طولانی‌تر شدن اردو، صدای اعتراضات بابت مسائل مالی هم رساتر می‌شود و هیچ بعید نیست در آینده اتفاقات دیگری رخ بدهد، مگر اینکه پول برسد و همه چیز گل و بلبل شود!

از تهران خط می‌دهند تا استقلال در ترکیه فحش بخورد

رویداد۲۴ اردوی استقلال وارد هفته دومش شده و البته کم‌کم می‌رود تا به پایان برسد. البته به موازات طولانی‌تر شدن اردو، صدای اعتراضات بابت مسائل مالی هم رساتر می‌شود و هیچ بعید نیست در آینده اتفاقات دیگری رخ بدهد مگر اینکه پول برسد و همه چیز گل و بلبل شود! اتفاقی که در فوتبال ایران بار‌ها رخ داده است.

رضایت از ضیافت

استقلالی‌ها جمعه‌شب مهمان رستوران ایرانی مالیبو بودند و دقایقی دور از هیاهوی فوتبال و تمرین مشغول بگو و بخند شدند. بازیکنان از کیفیت غذای این رستوران بسیار رضایت داشته و پذیرایی را هم فوق‌العاده آبرومند می‌دانستند. بعضی از آن‌ها حتی تأکید داشتند کیفیت غذای این رستوران از غذایی که هتل به آن‌ها می‌دهد بهتر است.

وینفرد شفر روی کیفیت زمین چمن کمپ امیراسپور خیلی حساس بوده و تأکید دارد که نباید به خاطر بارش باران زمین گل‌آلود شده یا چمن بلند شود. البته دیروز صبح مسئول زمین به سرمربی آبی‌ها قول داد که تا روز آخر شخصاً بر کیفیت چمن نظارت کرده و نمی‌گذارد آب درون دل شفر تکان بخورد.

یک عده می‌خواهند ما فحش بخوریم

بازیکنان استقلال از اتفاقاتی که اخیراً در فضای مجازی رخ داده حسابی ناراحتند. دیروز قبل از ناهار چند بازیکن این تیم با اشاره به اتفاقاتی که به زعم آن‌ها در تهران مدیریت می‌شود، می‌گفتند: یک عده دل‌شان می‌خواهد ما را در اینترنت به عنوان بی‌تعصب و مسبب همه مشکلات تیم معرفی کنند. آن‌ها می‌خواهند از همین حالا طوری برنامه‌ریزی کنند که اگر تیم نتیجه نگرفت، ما (بازیکنان) فحش بخوریم. انگار طلب حق کردن به زعم برخی افراد کار زشتی محسوب می‌شود.

چند بازیکن از استقلال در تیم امید بازی می‌کنند و هم‌اکنون در اردوی قطر حضور دارند. البته وینفرد شفر به طور روزانه پیگیر شرایط آنهاست و از مهره‌های جوان خودش به هیچ عنوان غافل نمی‌شود، چون در زمستان و بهار با آن‌ها حسابی کار دارد.

دکتر نوروزی رئیس تیم پزشکی باشگاه استقلال جمعه‌شب همراه با دکتر ستوده به ترکیه رسیدند و کنار آبی‌ها قرار گرفتند. البته آن‌ها در بدو ورود با یک سورپرایز غم‌انگیز به نام مصدومیت مرتضی آقاخان مواجه شدند و کارشان حسابی درآمد، چون این بازیکن تازه کمتر از یک ماه بود که از کمند مصدومیت خلاص شده بود، ولی حالا دوباره ...

علی فتح‌ا... زاده و امیرحسین فتحی اواخر هفته گذشته در تهران پس از یک دوره تقابل و جنگ رسانه‌ای آشتی کردند و اتفاقاً خبر آن به اردوی استقلال هم رسید و به سوژه بازیکنان بدل شد. البته آبی‌پوشان معتقد بودند که کلاً در فوتبال ایران نه دعوا‌ها را باید چندان جدی گرفت و نه روی آشتی‌ها خیلی حساب باز کرد.

در حوالی هتل محل اقامت استقلال یک مغازه کبابی بزرگ قرار دارد که توسط یکی از هموطنان‌مان اداره می‌شود. صاحب این کبابی دیروز به استقلالی‌ها پیشنهاد داده که یک روز ناهار یا شام مهمان او باشند. البته بعید است مسئولان باشگاه این دعوت را بپذیرند و راهی رستوران فوق شوند.

با پایان یافتن مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا تیم ملی کشورمان حریف عمان شد و امشب باید به مصاف این تیم برود. تقابل ما با همسایه جنوبی از جمله مواردی بود که استقلالی‌ها جمعه‌شب در خلال برپایی ضیافت شام پیرامون آن حرف می‌زدند و جملگی تأکید داشتند که این تیم را بدون هیچ مشکلی می‌بریم.

در خلال حرف‌های مربوط به بازی با عمان، عده‌ای هم فیل‌شان یاد هندوستان کرده و خاطره منصورخان پورحیدری فقید را زنده کردند. آن‌ها به بازی ایران و عمان در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک اشاره می‌کردند که با حساب ۴ بر ۲ باختیم، ولی در نهایت عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آوردیم.

به رغم مشکلات مالی و عدم دریافت مطالبات به نظر می‌رسد وضع استقلالی‌ها (حداقل بعضی از آنها) اصلاً بد نیست، چون شنیدیم یکی از بازیکنان جمعه عصر در آلانیا نزدیک به ۴ میلیون تومان ناقابل برای خرید یک پیراهن و شلوار هزینه کرده است! خدا بده برکت.

تمرین صبح دیروز استقلال در حالی شروع شد که وینفرد شفر روند گرم کردن تیم را کاملاً در اختیار فیلیپ آندریاس قرار داده بود. مربی بدنساز جوان تیم وظیفه گرم کردن را بر عهده گرفته بود و مارتین فورکل در کنار سرمربی تیم مشغول تماشای کار شده بود.

یکی از نکاتی که در تمرین دیروز صبح به چشم می‌آمد، آمادگی گلر‌ها بود. مهدی رحمتی و حسین حسینی در چند مرتبه واکنش‌های بسیار خوبی نشان داده و تحسین کادر فنی را در پی داشتند. کلاً دروازه‌بانان استقلال از ابتدای اردو تا اینجای کار جزو آماده‌ترین نفرات تیم محسوب می‌شوند.

در خلال رقابت‌های امید‌های تهران، زکریا مرادی و معراج پورتقی جزو بهترین‌های استقلال بودند و پاداش خودشان را هم با قهرمانی آبی‌ها و البته فراخوانده شدن به تمرینات تیم بزرگسالان گرفتند. دیروز صحبت بر سر آن بود که شفر می‌خواهد نام این دو نفر را برای حضور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هم ارائه کند.

چند بازیکن استقلال برای زندگی در آنتالیا برنامه‌هایی دارند. آن‌ها برای تحقیق در این رابطه طی روز‌های گذشته به صورت جدی دنبال کسب اطلاعات از قیمت و شکل خریدن خانه و مغازه به صورت اقساطی در آنتالیا بودند تا ببینند چطوری می‌شود راه را برای چنین سرمایه‌گذاری فراهم کرد. آن‌ها با چند نفر پیرامون مسئله فوق مشاوره هم کرده‌اند.

به رغم گرانی ارز، تخفیف‌های ویژه برخی برند‌های لباس حسابی استقلالی‌ها را وسوسه کرده است. ظاهراً این برند‌ها همواره پس از پایان تعطیلات سال نو میلادی در ترکیه حراج می‌زنند و قیمت‌ها را پایین می‌آورند به همین خاطر استقلالی‌ها وسوسه شده‌اند که حسابی سر کیسه را شل کرده و با چمدان پر به تهران برگردند.

الهلال و الدحیل هر روز قوی‌تر از دیروز

یکی از نکاتی که باعث نگرانی استقلالی‌ها در اردوی ترکیه شده، اخباری است که از قدرت گرفتن رقبای آسیایی به گوش می‌رسد. مربیان تیم از شنیدن خبر‌های مربوط به تقویت الدحیل قطر و الهلال عربستان نگران شده‌اند. رقبایی که مشغول مسلح کردن خودشان برای لیگ قهرمانان آسیا هستند.

در حالی که طی چند روز گذشته اساس کار در تمرینات استقلال بر پایه پاس‌های تک‌ضرب بنا شده بود دیروز شاهد شکل جدیدی از تمرین بودیم. وینفرد شفر تأکید داشت که شاگردانش تمام توپ‌ها را ابتدا نگه داشته و پس از آن با ضرب دوم نزدیک‌ترین یار خودشان را صاحب توپ نمایند.

هشدار سرمربی

شفر: نیم‌فصل دوم جای اشتباه نیست

سرمربی استقلال قبل از شروع تمرین نوبت صبح بازیکنان را دور هم جمع کرد و برای‌شان حرف زد. وینفرد شفر با اشاره به اهمیت این اردو و حساسیت کار در دور برگشت لیگ برتر تأکید داشت که هیچ‌کس در نیم‌فصل دوم نباید اشتباه کند، چون دور برگشت اصلاً اشتباه و خطا را برنمی‌تابد. شفر تأکید داشت که باید همه چیز را به بهترین شکل ممکن و با کمترین ریسک جلو برد، چون لیگ قهرمانان هم در دل نیم‌فصل دوم شروع می‌شود.

چند نفر از استقلالی‌ها ظهر دیروز هنگام صرف ناهار ناگهان یاد علیرضا منصوریان افتاده و پیگیر شرایط او بودند! آن‌ها در رابطه با سرمربی ذوب‌آهن و اتفاقاتی که در نیم‌فصل دوم رخ می‌دهد نگاه‌های متفاوتی داشتند. عده‌ای تأکید داشتند که قطعاً منصوریان با سبزپوشان اصفهانی اوج می‌گیرد، ولی برخی هم...

خود کی‌روش هم این‌طور قرعه نمی‌کشید

آسان بودن مسیر ایران تا رسیدن به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، حسابی مورد توجه استقلالی‌ها قرار گرفته است. دیروز ظهر یکی از بازیکنان این تیم با اشاره به تقابل با عمان و پس از آن چین یا تایلند می‌گفت: «انصافاً حتی اگر خود کی‌روش هم قرار بود برای تیم ملی حریف بچیند، مسیر را این‌قدر آسان نمی‌چید.»

در حالی که مشکلات مالی باشگاه به اوج خودش رسیده، صحبت از فروش استقلال و پرسپولیس هم می‌شود. بازیکنان آبی دیروز مدعی بودند که امیدوارند خریداران احتمالی شرایط جدید روزنامه‌ها را بخوانند و شرایط تیمی را که می‌خواهند، بخرند به طور دقیق بررسی کنند تا بعداً سرشان کلاه نرود.

بعضی از بازیکنان استقلال این روز‌ها به معنای واقعی کلمه دندان روی جگر گذاشته و حرف نمی‌زنند، ولی نارضایتی در نگاه‌شان کاملاً پیداست. دیروز شنیدیم بعضی از آن‌ها می‌خواهند به محض حضور در تهران (البته اگر به پول نرسند) با مصاحبه‌های تند خودشان حسابی گرد و خاک کنند.

یکی از نکات مبهم در مورد استقلال، سکوت وینفرد شفر در ماجرای تقابل بازیکنان با مدیران باشگاه است. سکوتی که کلی حرف و حدیث به راه انداخته و باعث ناراحتی بعضی از بازیکنان شده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که چند نفر از استقلالی‌ها با ابراز ناراحتی از شیوه برخورد سرمربی تیم تأکید دارند سکوت شفر باعث شده تا هجمه انتقادات به آن‌ها بیشتر شود، چون اگر مرد آلمانی پشت شاگردانش می‌ایستاد، قضیه قطعاً شکل دیگری به خود می‌گرفت. عده‌ای هم بر این باورند که، چون سرمربی تیم خودش سر وقت پول می‌گیرد، نمی‌خواهد با مدیران دربیفتد.

مربیان استقلال در واکنش به تمرین تیم در سرمای تهران ادعای جالبی را مطرح می‌کنند دیروز کادرفنی آبی‌پوشان تأکید داشتند تمرین کردن در هوای سرد آنتالیا باعث می‌شود تا بدن بازیکنان کاملاً با سرمای زمستان تهران انس گرفته و بدون هیچ مشکلی مسابقه بدهند.

مشکلات مالی استقلال به گوش مارتین فورکل هم رسیده، ولی ظاهراً مسئولان تیم و مربیان خارجی به این مربی تازه‌وارد اطمینان داده‌اند که بدون هیچ مشکلی و سر موعد مقرر دستمزدش را می‌گیرد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان