تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
گروه‌های ضدایرانی فعال شدند؛

کمک ۱ میلیون دلاری سازمان مجاهدین خلق برای ایجاد حزب ضد مسلمان افراطی در اسپانیا

سازمان مجاهدین خلق، ۱ میلیون دلار برای ایجاد حزب ضد مسلمان افراطی در اسپانیا کمک مالی پرداخت کرده است.
تشکیل شبکه حامیان مجاهدین خلق!/ هزینه 1 میلیون دلاری برای ایجاد حزب ضد مسلمان افراطی در اسپانیا
رویداد۲۴  روزنامه اسپانیایی ال پیس در گزارشی از پرداخت ۱ میلیون یورو توسط سازمان مجاهدین خلق به یک حزب راست افراطی و ضد مسلمان اسپانیایی خبر داد و نوشت این کمک‌ها نقض قوانین اسپانیا بوده است. این کمک‌ها بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ از سوی عوامل سازمان مجاهدین خلق از ۱۵ کشور مختلف جریان داشته است.
 
روزنامه ال پیس از دسترسی‌اش به اسناد محرمانه‌ای درباره سازمان مجاهدین خلق ایران خبر داد و نوشت: پول‌هایی که به حزب راست افراطی وکس اسپانیا داده شده برای پرداخت حقوق‌ها و قبوض و اجاره‌های این حزب از سال ۲۰۱۳ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
 
بر اساس این گزارش این پول‌ها تنها به انتخابات سال ۲۰۱۴ اسپانیا ختم نشده و از ابتدای ایجاد این حزب افراطی تا این انتخابات‌ها ادامه داشته است. همه هزینه‌های جاری این حزب از سوی مجاهدین خلق تامین می‌شده است. به این ترتیب حزب وکس اسپانیا به یکی از حامیان بین المللی مجاهدین خلق در مجامع بین المللی تبدیل شده است.
 
این حزب اسپانیایی اولین انتقال پول خود را درست در زمانی دریافت کرده که برای ثبت حزب در وزارت کشور اقدام کرده است. اولین ترانسفر مالی چیزی حدود ۱۱۵ هزار یورو در تاریخ دسامبر ۲۰۱۳ بوده است.
 
بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ نیز مجاهدین خلق در مجموع ۹۷۱ هزار یورو به حساب وکس واریز کرده است.
 
الخو وایدال کوادراس نایب رییس پارلمان اروپا در سال ۲۰۰۴ و یکی از موسسان حزب وکس که بعد‌ها در سال ۲۰۰۴ جدایی خود از این حزب را اعلام کرده به ال پیس گفته: مدیریت حزب از ابتدا از ماهیت این کمک‌ها خبر داشته است. من رابطه‌ام با مجاهدین خلق را برای آن‌ها شرح داده بودم و گفته بودم که قرار است به ما پول بدهند. من از این بابت خوشحال بودم.
 
در طول تقریبا ۵ ماه حامیان مجاهدین خلق از ۱۵ کشور مختلف از جمله آلمان، ایتالیا، سوییس، آمریکا و کانادا از کمک‌های این سازمان مستفیض شدند. کمترین انتقال پول ۶۰ یورو و بیشترین آن ۳ میلیون یورو بوده که در فوریه ۲۰۱۴ از سوی این گروه پرداخت شده است.
 
به گزارش رویداد۲۴ سازمان مجاهدین خلق پس از مرگ مسعود رجوی با محوریت مریم رجوی به عنوان گروه اپوزیسیون ایران در خارج از کشور فعالیت دارد. مریم رجوی چندی پیش با ترکی الفیصل رئیس پیشین ضد ایرانی سازمان اطلاعات عربستان سعودی ازدواج کرده است. بخشی از کمک‌های مالی این سازمان برای ضربه زدن به ایران توسط عربستان سعودی تامین می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان