تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
مدیرکل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران اعلام کرد:

ساخت و ساز بدون پروانه بیمارستان جدید امام خمینی (ره)

مدیرکل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران اعلام کرد که ساختمان در حال احداث بیمارستان امام خمینی (ره) از شهرداری تهران پروانه اخذ نکرده است.
ساخت و ساز بدون پروانه بیمارستان جدید امام خمینی (ره)
رویداد۲۴ دکتر موسوی ظهر امروز در نشست خبری تشریح همایش "نما و مصالح ساختمانی" که از ۹ تا ۱۱ بهمن برگزار می‌شود، با بیان اینکه باید ذائقه مردم و تولید کنندگان نما را به سمت استاندارد‌ها تغییر دهیم، گفت: این همایش سه پنل تخصصی در مورد مصالح در نما، پایداری سازه‌ای، معماری و نمای با کیفیت دارد.

مدیر کل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران در مورد نمای شیشه‌ای برخی از ساختمان‌ها از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) که در حال ساخت است، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های نظام ساخت و ساز ورود افراد غیر مرتبط در حوزه ساختمان‌سازی است و می‌بینیم که برخی پزشکان بیشتر از مهندسان تمایل به ساخت و ساز دارند.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان جدید امام خمینی (ره) بر اساس توافق ضمنی انجام گرفته و پروانه ساخت ندارد، گفت: از دوستانمان که در امر ساخت و ساز این بیمارستان هستند درخواست می‌کنیم که فرآیند صدور پروانه را طی کرده و ما قول می‌دهیم در یک فضای ویژه اقدامات آن‌ها را پیگیری کنیم.

موسوی با بیان اینکه متأسفانه در کمیته‌های نما سامان خاصی وجود ندارد و سلیقه حاکم است و حتی نقشه‌ها نیز در جایی ثبت نمی‌شود گفت: هدف ما ساماندهی وضعیت موجود کمیته‌های نما است.

مدیر کل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه نقشه‌ها در سامانه ثبت نمی‌شود و بر همین اساس بستر فساد فراهم می‌شود، تصریح کرد: به تازگی مصوبه‌ای درباره کمیته‌های نما در شهرداری و مناطق داشتیم که امیدواریم بتوانیم با راه اندازی این سامانه اطلاعات مکانی و نمای ساختمان‌ها را ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از تکالیف مصوبه نما در مورد استفاده از دانش‌های روز و دانش افزایی است که بر همین اساس در ۲۲ منطقه ۲۲ نمایشگاه آثار برگزیده در حوزه نما را دایر خواهیم کرد، تصریح کرد: همچنین به پیشنهاد آقای مسجدجامعی مبنی بر تشویق طراحان و سازندگانی که با رویکرد هویت ایرانی – اسلامی نما طراحی می‌کنند به دنبال آن هستیم که پلاک کوبی‌هایی نیز در روی ساختمان در مورد طراح و سازنده داشته باشیم.

موسوی افزود: باید سلیقه جامعه را نسبت به نما‌های بازاری که تنها ارزش افزوده زیادی دارند به سمت معماری‌های با هویت تغییر دهیم و بر همین اساس نیازمند آن هستیم که رسانه‌ها نیز به ما کمک کنند.

وی در ادامه افزود: ساماندهی نما‌های ساختمان‌های پایتخت را از شهرداری شروع کردیم چرا که شهرداری صاحب ساختمان‌های زیادی است، اما متاسفانه از یک خط فکری در ساخت و نمای آن‌ها استفاده نمی‌شود و به همین دلیل پنج ساختمان را شناسایی کردیم که در سال ۹۸ از نمای آن‌ها که بر اساس استاندارد‌ها ساخته می‌شود رونمایی خواهد شد و ۱۷۱ ساختمان دیگر نیز شناسایی کردیم تا برای اصلاح نمای آن‌ها تامین اعتبار کنیم.

موسوی با بیان اینکه باید به سمتی پیش برویم که ایجاد نما در ساختمان از استاندارد‌های موجود پیروی کند، گفت: اگر به درستی قوانین رعایت می‌شد ما نباید با ملکی مواجه می‌شدیم که در ارتفاعات بالا سنگ تنها با ملات سیمان چسبانده شود و می‌بینیم که متأسفانه مقررات موجود هم مورد توجه قرار نمی‌گیرد و باید نظارت‌مان را در این حوزه افزایش دهیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان