تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷

خبرهای امیدوار کننده برا همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و شرایط کار و بازنشستگی کارگران گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و نوسانات ارزی کشور طرح همسان‌سازی حقوق‌ها و بعلاوه مصوبه اصلاح مقررات و پارامترهای بیمه در حال پیگیری است.

خبرهای امیدوار کننده برا همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها

رویداد۲۴ محمدحسن زدا پیرامون تلاشهای سازمان تامین اجتماعی برای همسان سازی حقوق‌ها گفت: در جلسه با رئیس مجلس شورای اسلامی در زمینه همسان‌سازی حقوق‌ها صحبت شد و با ارائه گزارش ها و محاسبات طرح تشریح شد. بطوریکه این طرح در سال اول ۱۲ هزار میلیارد تومان بار مالی برای سازمان دارد . در نتیجه به رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس اعلام‌ شده که رقم قابل‌توجهی برای این طرح در بودجه سال آینده لحاظ شود.

زدا که از تغییرات محتمل در قوانین بیمه سخن میگفت افزود: در روزهای گذشته در مجلس طرح ایجاد سازمان تنظیم مقررات بیمه تصویب شد. بر اساس این مصوبه این سازمان در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مستقر خواهد بود. در شرح وظایف این سازمان آمده است که باید برای صنعت بیمه اصلاحات پارامتریک انجام دهد. این به معنای آن نیست که سن بازنشستگی و یا مدت اشتغال افزایش یابد؛ حتی اگر این امر نیز مصوب شود برای استخدامی‌های جدید اعمال خواهد شد و شامل شاغلین فعلی نخواهد شد.

وی اظهار کرد: خوشحالم از اینکه در جمع شما عزیزان هستم. من افتخار می‌کنم که کارگر زاده هستم. پدرم ۳۲ سال در کارخانه نخ‌ریسی مشهد مشغول به کار بود و با حداقل حقوق بازنشسته شد. آینده روشن است، برای ادامه راه به دعای خیر و حمایت شما از سازمان تأمین اجتماعی احتیاج داریم.

حسن زدا درباره طرح گسترش خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی که به نام طرح ملی "دکتر نوربخش" نام‌گذاری شده است نیز افزود: طرح دکتر نوربخش تا یک ماه آینده با ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری شروع به فعالیت خواهد کرد و این خدمات تا ۷۰ عدد افزایش خواهد یافت. بر اساس این طرح بیمه‌گذاران برای دریافت خدمات، نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

زدا گفت: اعتقاد دارم بخشی از مالیات پرداختی باید برای بیمه پایه درمانی رایگان هزینه شود، بیمه تأمین اجتماعی بیمه تکمیلی و هزینه درمان به‌ صورت کاملا رایگان محاسبه شود. این مسئله می‌تواند شامل پیوند اعضا نیز شود. برای رسیدن به این هدف، نظام تأمین اجتماعی چندلایه را طراحی کرده‌ایم که هر لایه از سطح امدادی، حمایتی و خدماتی شروع‌شده و درمان، بیمه مستقیم و بیمه تکمیلی نیز در آن گنجانده‌ شده است.

وی درباره دفترچه‌های درمانی اظهار کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که بیمه تأمین اجتماعی قابل ادغام با سایر بیمه‌های درمانی نیست، این موفقیت بسیار بزرگی برای خانواده تأمین اجتماعی است.
زدا با اشاره به اینکه همچنین طرح حذف دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی، شنبه هفته آینده از بابلسر کلید خواهد خورد که وزیر بهداشت و وزیر ارتباطات مهمانان ویژه این مراسم خواهند بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان