تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مطرح کرد:

لباس آتش‌نشانی دستی ۲۰ میلیون تومان/ ۲ هزار دست لباس نیاز داریم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: قیمت یک دست لباس باکیفیت مناسب برای آتش‌نشان‌ها پیش از این نزدیک ۵ میلیون و نیم بود، اما این مبلغ الان به بالای ۲۰ میلیون تومان رسیده است.
لباس آتش‌نشانی دستی ۲۰ میلیون تومان/ ۲ هزار دست لباس نیاز داریم
رویداد۲۴ مهدی داوری دولت‌آبادی (مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی) درباره نردبان‌هایی که سازمان آتش‌نشانی از مدتی پیش خریداری کرده است، اظهار داشت: ۲۱ دستگاه نردبان بلند (از ۳۰ تا ۶۴ متر) خریداری کردیم که ۶ عدد از آن‌ها قبلا وارد شده بود و ۳ نردبان دیگر یک هفته پیش از گمرک ترخیص و وارد سازمان آتش نشانی شد. الان ۱۲ نردبان دیگر در گمرک مانده که امیدواریم ۶ نردبان ۳۲ متری دیگر تا دو هفته آینده ترخیص شود و آنگاه ۶ نردبان دیگر در گمرک می‌ماند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به طی مراحل اداری برای ترخیص نردبان‌های بلند خریداری‌شده گفت: تمایل داشتیم کار‌ها سریع‌تر انجام شود، اما جای نگرانی وجود ندارد و روند در حال انجام است. گمرک همکاری لازم را در این زمینه با ما داشته است.

داوری با بیان اینکه بخش مهم کار برای ترخیص نردبان‌های بلندی که سازمان آتش‌نشانی خریداری کرده است، مساله تامین نقدینگی است، اظهار کرد: برای ۱۵ دستگاهی که ترخیص نشده بود، در مجموع باید مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به گمرک پرداخت می‌کردیم که اکنون بیش از ۶۰ درصد آن پرداخت شده و در حال تلاش هستیم تا مابقی آن نیز پرداخت شود. این مبالغ از محل اعتبارات و حمایت‌های شهرداری تهران پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یادآوری کرد: البته اکنون با نردبان‌های موجود به نیاز شهر پاسخ می‌دهیم، اما با واردات آن‌ها ارتقای کیفیت پاسخگویی را مدنظر داریم.

وی ادامه داد: به هر حال قرار نیست این نردبان‌ها برای سازمان یا شخصی سودآور باشند و کاملا عام‌المنفعه و در اختیار مردم تهران هستند؛ بنابراین انتظار می‌رود برخی معافیت‌های گمرکی برای آن در نظر گرفته شود. ما تمایل داشتیم کمتر از این برای ترخیص نردبان‌ها هزینه پرداخت کنیم، اما به هر حال این قوانین کشور است و شاید لازم باشد در این خصوص مساعدتی صورت بگیرد؛ چراکه موضوع فقط تهران نیست و شهر‌های زیادی در کشور واردکننده این دستگاه‌های حیاتی هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به مشکل این سازمان در زمینه البسه و تجهیزات حفاظت فردی آتش‌نشانان گفت: قیمت یک دست لباس باکیفیت مناسب برای آتش‌نشان‌ها پیش از این نزدیک ۵ میلیون و نیم بود، اما این مبلغ الان به بالای ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

داوری ادامه داد: قرارگیری البسه آتش‌نشانی در اولویت ۴ کالایی به این معناست که ورود این کالا ممنوع است. این تصمیمی‌است که برای حمایت از تولید داخل در دولت اتخاذ شده است. البته یکی دو سال اخیر حدود ۳ هزار دست از این البسه را برای آتش‌نشان‌ها وارد کردیم، اما بازهم نیاز به لباس‌های بیشتری داریم و خواهشمان از مسئولان این است که در این راستا بازنگری داشته باشند. ما این درخواست را داریم که البسه آتش‌نشانی حداقل در اولویت ۲ قرار بگیرند که در این صورت هم واردات این لباس‌ها مجاز می‌شود و هم می‌توانیم از ارز نیمایی استفاده کنی؛ که آن وقت قیمت‌ها برای ما بسیار منطقی‌تر می‌شود و این لباس‌ها را در دسترس قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران دارای ۳ هزار دست لباس آتش‌نشانی هستیم، گفت: اکنون در تهران ۲ هزار دست لباس آتش‌نشانی دیگر نیاز داریم و البته این به آن معناست که ۳ هزار دست لباس موجود، به تعویض ۲ هزار عدد از آن‌ها فکر می‌کنیم. اکنون آتش‌نشانان تهران لباس‌های حفاظت از حریق دارند، اما نباید بگذاریم کار به بحران برسد و بعد اقدام کنیم. در حال تلاش هستیم تا قبل از اینکه به شرایط نامناسب برسیم، لباس‌ها و لوازم لازم را تامین کنیم.
منبع: ایلنا
برچسب ها: آتش نشانی
نظرات شما
پیشخوان