تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
پیروزبخت:

سنجش کیفیت بنزین دوره گرم آماده شد

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این سازمان در دو دوره گرم و سرد از بنزین تولید داخلی نمونه برداری می‌کند، تاکید کرد که باید به سمت کاهش فاصله کیفیت تولید داخلی با خارجی حرکت کنیم.

سنجش کیفیت بنزین دوره گرم آماده شد

رویداد۲۴ نیره پیروزبخت درباره نمونه برداری و گواهی استاندارد به بنزین تولید داخل گفت: موضوع بررسی کیفیت بنزین و تاثیر آن بر آلودگی هوا با توجه به تصویب قانون هوای پاک در مجلس برعهده سازمان محیط زیست است و سازمان ملی استاندارد در این زمینه سازمان همکار محسوب می‌شود.

وی به نمونه برداری و سنجش کیفیت بنزین تولید داخل در دو دوره سرد و گرم اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه‌های ما در دو دوره زمانی گرم و سرد از بنزین تولید داخل نمونه برداری می‌کنند که در حال حاضر جواب دوران گرم آن آماده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در موضوع کیفیت بنزین با دنیا فاصله داریم. در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از بنزین با کیفیت یورو ۵ یا ۶ رفته است در حالی که کیفیت بنزین داخلی در ایران یورو ۴ است و ما باید این فاصله را کاهش دهیم.

پیروزبخت همچنین در خصوص پیوستن ایران به اتحادیه کشور‌های اوراسیا و هماهنگی‌های لازم برای صدور استاندارد و گواهی‌های مورد نیاز برای صادرات و واردات کالا گفت: در حال حاضر به طور جداگانه با کشور‌های عضو این اتحادیه تفاهم نامه‌هایی را درباره پذیرش گواهی نامه، استاندارد‌ها و دوره‌های آموزشی امضا کرده ایم.

وی افزود: با امضای این گواهی نامه‌ها چه ایران به این اتحادیه ملحق شود و چه نشود، سازمان ملی استاندارد همه فعالیت‌های مربوط به خود را انجام داده و ما نگرانی از بابت این موضوع نداریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان