تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

فرایند اجرای تغییرات در محدوده زوج و فرد

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:‌در صورتی که شورای عالی ترافیک یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای تغییر در محدوده زوج و فرد را تأیید کند، تغییرات از سال آینده همزمان با شروع طرح ترافیک اجرایی می‌شود.
فرایند اجرای تغییرات در محدوده زوج و فرد
رویداد۲۴ محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تغییرات در محدوده زوج و فرد از سال آینده اجرایی می‌شود، گفت: این طرح همزمان با طرح ترافیک در تهران اجرا می‌شود.

پورسیدآقایی با اشاره به جلسه شورای عالی ترافیک گفت: چند گزینه در این جلسه مطرح شد یکی از گزینه‌ها این بود که محدودیت تردد خودرو‌ها بر حسب پلاک زوج و فرد برداشته شود و به جای آن هر خودرو بتواند ۵۰ روز در سال به صورت رایگان تردد کرده و برای الباقی تردد‌ها عوارض پرداخت کند.

وی در خصوص گزینه دیگر برای تغییرات در محدوده زوج و فرد، گفت: سیاست تردد نوبتی در محدوده طرح ترافیک مورد بررسی قرار گرفت و در این گزینه پیشنهاد داده شد که خودرو‌ها را به سه دسته تقسیم کنیم و هر دسته در هفته دو روز بتوانند تردد کنند، اگر رقم سمت راست یک تا سه باشد روز‌های شنبه و سه‌شنبه و اگر ۴ تا ۶ باشد روز‌های یکشنبه و چهارشنبه و پلاک ۷ و ۹ در روز‌های دوشنبه و پنج‌شنبه مجاز به ورود در محدوده طرح ترافیک هستند و برای تردد در سایر روز‌ها باید هزینه پرداخت کنند.

به گفته پورسیدآقایی در صورتی که هر کدام از این گزینه‌ها تأیید شود سال آینده تغییرات در محدوده اعمال می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تأکید کرده است که دریافت عوارض در محدوده زوج وفرد غیرقانونی است، گفت: این طور نیست مصوبه شورا وجود دارد و افراد در روز‌هایی که با پلاک مخالف در محدوده تردد کنند باید عوارض پرداخت کنند.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که نظر رئیس کمیسیون عمران شورای شهر این نیست، گفت: ایشان نظرشان را اعلام کرده‌اند، اما در مصوبه اصلاحی طرح ترافیک این موضوع آمده است.

وی تاکید کرد: افرادی که به صورت غیرقانونی تردد کرده اند باید عوارض پرداخت کنند. لایحه یک‌فوریتی در این باره به شورا ارائه کرده‌ایم که درصوتی افراد عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند تا پایان سال اقدام به پرداخت کنند، هزینه اضافی از آن‌ها دریافت نمی‌شود و اگر عوارض را پرداخت نکردند باید سال آینده ۲۵ درصد اضافه پرداخت کنند و قرار است سه‌شنبه در این باره در شورا رأی‌گیری صورت گیرد.

پورسیدآقایی در خصوص جریمه‌های پلیس برای ورود غیرقانونی به محدوده زوج و فرد گفت:‌این جریمه‌ها با پلیس است، شهرداری فقط عوارض دریافت می‌کند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان