تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
انتقاد و تهدید شدید روزنامه سعودی از روسیه؛

روسیه منتظر خسارت‌های دفاع از ایران باشد/ حمایت مسکو از تهران به معنای نفاق است

روزنامه العرب نوشت: روسها به خوبی می دانند که ایران از شبه نظامیان مسلح حمایت می کند و آنها به منزله بازوان ایران در منطقه هستند.

رویداد۲۴ فاروق یوسف در العرب نوشت: روسیه در مورد برگزاری نشست ورشو در ماه اینده، اظهار ناخشنودی کرده و این موضعگیری، برای دولتی که اعراب آن را دوست خود می دانند مأیوسانه است.

در ادامه این مطلب آمده است: علت این نارضایتی روسها آن است که نشست مذکور با هدف بررسی ابزارهای لازم برای مهار ایران، برگزار می شود و مقابله با ایران در جریان طرح توسعه طلبانه اش(!)، از نظر روسها، ضروری نیست.

بدین معنا که روسیه در کنار تمام تفاصیل این طرح ایران ایستاده است؛ حتی اگر این تفاصیل، به سرنوشت ملتهایی که ایران بر دولتهای آنها حکمرانی دارد، ضربه بزند.

روسها به خوبی می دانند که ایران از شبه نظامیان مسلح حمایت می کند و آنها به منزله بازوان ایران در منطقه هستند. ایشان همزمان از مسابقه تسلیحاتی که به دلیل اصرار ایران بر بهبود توان نظامی اش در منطقه جریان دارد، رضایت ندارند؛ چرا که مساله افزایش توان نظامی ایران، این کشور را به بمبی تبدیل کرده است که هر لحظه امکان انفجار ان وجود دارد.

ایرانی که روسها از آن دفاع می کنند و به دنبال آنند تا مانع تلاشهای بین المللی برای مهار سرکشی آن شوند، بی گناه نیست.

همانطور که عراق، امروز ساخته دست ایران است و ایالات متحده هم آن را در اختیار ایران گذاشته است تا هر چه می خواهد در این کشور عربی انجام دهد. در لبنان ایرانی نیز شبه نظامیان طایفه ای بر سرنوشت سیاسی دولت حاکمند و حکومت بدون موافقت آنها تشکیل نمی شود. ایرانی که روسیه از آن دفاع می کند، همان دولتی است که شبه نظامیان خود را در سه کشور عربی مستقر کرده است تا بر آینده آنها مسلط شود.

آنچه ایالات متحده به دنبال آن است، یعنی تشکیل ائتلاف بین المللی برای پایان دادن به هیمنه ایران در منطقه، مورد پذیرش جامعه بین الملل است؛ از این رو، دفاع روسیه از ایران، با وجود شناخت سیاستهای تهران، شایسته روسیه ای نیست که همواره از حق آزادی ملتها دفاع کرده است.

موضع روسیه در مورد کنفرانس ورشو، نشان دهنده نفاق سیاسی بزرگی از سوی آن است که در ادامه، خسارتهای زیادی برایش به دنبال خواهد داشت.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان