تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
شهرداری تهران خبر داد؛

با تقلب در مراکز معاینه فنی برخورد می‌شود/ افتتاح مرکز معاینه فنی در منطقه ۱۵

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت با بیان اینکه به صفر رساندن تقلب در مراکز معاینه فنی سخت است گفت: با تقلب در این مراکز به شدت برخورد می شود.

رویداد۲۴ سید نواب حسینی‌منش ‌روز دوشنبه در حاشیه هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در جمع خبرنگاران افزود: 90 درصد مراحل انجام معاینه فنی مکانیزه است و امکان دخل و تصرف در آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تقلب در مراکز معاینه فنی مربوط به قسمت بازدید چشمی بوده که باید دود آبی از سوی اپراتور تشخیص داده شود.

حسینی منشی اظهارداشت: همچنین ممکن است مالک به صورت موقت رفع اشکال کند که این مساله به مسئولیت اجتماعی شهروندان برمی گردد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش تقلب در مراکز معاینه فنی تست کنار جاده ای با همکاری پلیس انجام می شود و در صورت وجود اشکال در خودروهای دارای تاییدیه، معاینه فنی آنها باطل و با مرکز متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرعامل‌ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت یادآور شد: برای مراکز متخلف حکم کیفری دیده شد و در استان تهران تعدادی از مراکز معاینه فنی متخلف پلمپ شدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح یک مرکز معاینه فنی با 2 خط در منطقه 15 واقع در بزرگراه بعثت خبر داد و گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز معاینه فنی پایتخت به 16 مرکز و تعداد خطوط معاینه فنی به 50 خط افزایش پیدا می کند.

حسینی منش اضافه کرد: 2 خط معاینه فنی سیار در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

آمادگی‌ افزایش ساعات کار مراکز‌معاینه فنی

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای پایتخت با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و سفرهای نوروزی از آمادگی‌ این مرکز برای افزایش ساعات و شیفت کاری خبر داد و اظهار داشت: بهتر است شهروندان دریافت تاییدیه معاینه فنی را به روزهای پایانی سال موکول نکنند تا با ازدحام در مراکز مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه خودروهای خارجی تولید 2014 به قبل و خودروهای ایرانی تولید 93 به قبل ملزم به دریافت تاییدیه معاینه فنی هستند خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تعداد مراجعات روزانه کمتر از 5 هزار مراجعه است.

حسینی منش با اشاره به اینکه در آبان و آذر ماه 12 هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی ثبت شده است، اظهارداشت: از هم اکنون پیش بینی نیروی انسانی برای افزایش شیفت های مراکز معاینه فنی انجام شده و در صورت لزوم ساعت کار مراکز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی سالانه 200 هزار خودرو به تعداد خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی افزوده می شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تقلب
نظرات شما
پیشخوان