تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
عضو شورای شهر تهران:

نابرابری‌های جنسیتی در محیط کار آزار علیه زنان است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نابرابری‌های جنسیتی در محیط کار نوعی آزار محسوب می‌شود. حدود ۶١ درصد از زنان در دنیا این تبعیض‌ها را تجربه کرده اند. این در حالی است که فقط ٧.٢ درصد از زنان احساس برابری با آقایان را در محیط کار دارند.
نابرابری های جنسیتی در محیط کار نوعی آزار علیه زنان است
رویداد۲۴ ناهید خداکرمی روز دوشنبه در دومین روز از نهمین همایش سلامت روان و رسانه در میزگرد «خشونت‌های خانگی پنهان و آزار‌های جنسی» در سازمان جوانان هلال احمر افزود: گاهی زنان فقط تصور می‌کنند که مورد تبعیض جنسی قرار گرفته اند در حالی که ممکن است تبعیضی رخ نداده باشد، اما برخی مواقع تبعیض جنسیتی براساس تجربه زنان است.

وی با اشاره به انواع تجربه‌های آزار جنسی زنان در محیط کار گفت: بیشتر آزار‌های جنسی زنان گزارش نمی‌شود. آزار‌ها ممکن است کلامی، غیرکلامی، فیزیکی یا جنسی باشد، اما بیشتر موارد، خانم‌ها از آزار‌های جنسی کلامی رنج می‌برند به طوری که ۶۴ درصد از خشونت‌ها در محیط کار کلامی است.

خداکرمی اضافه کرد: ۶٠ درصد از زنان احساس می‌کنند در محیط ناسالمی کار می‌کنند و ١٩ درصد هم به دلیل آزار‌های جنسی مجبور به ترک محل کار خود می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از موارد فرد آزار دیده از سوی دیگران قضاوت می‌شود و برچسب می‌خورد و به همین دلیل فرد قربانی از بیان آزار جلوگیری می‌کند.

وی افزود: طبق نتیجه یک تحقیق جهانی در سال ٢٠١۵، از هر سه زن در گروه سنی ١۵ تا ٣۴ سال، یک نفر مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

خداکرمی به توانمندسازی زنان و تقویت شایسته سالاری و توزیع عادلانه فرصت‌ها و اصلاح نگرش درباره تفاوت‌های جنسیتی در جامعه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: زنان به راحتی و با قاطعیت به تقاضا‌های آزاردهنده «نه» بگویند و با خواسته‌های مغایر قانون و اخلاق برخورد کنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان