تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
ترامپ دست به کار شد؛

تهدید اروپا به جریمه سنگین در صورت راه‌اندازی مکانیزم ویژه مالی با ایران

یک مقام ارشد کاخ سفید خطاب به اروپایی‌ها که امروز قرار است مکانیزم ویژه مالی با ایران موسوم به SPV را راه‌اندازی کنند گفته حساب هرکسی قصد دور زدن تحریم‌ها را داشته باشد را خواهیم رسید!
تهدید اروپا به جریمه سنگین در صورت راه‌اندازی مکانیزم ویژه مالی با ایران در روز موعود
رویداد۲۴ در پی اظهارات «مایا کوچیانچیک» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هفته گذشته که از احتمال راه اندازی کانال مالی آلترناتیو با ایران خبر داد، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ که نامش برده نشده به آسوشیتدپرس گفت: کاخ سفید جریمه‌های سنگینی برای اتحادیه اروپا در صورتی که تلاش کند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزند، در نظر گرفته است.

به گفته این مقام کاخ سفید، آمریکا همه تحریم‌های ضد ایرانی را به طور کامل اجرا خواهد کرد و به حساب هر کسی را که سعی کند این اقدامات را تضعیف کند خواهد رسید.

سخنگوی «فدریکا موگرینی» اعلام کرده بود آمادگی‌های لازم برای برقراری ساز و کار مالی با تهران در مرحله پیشرفته‌ای است و به زودی راه‌اندازی خواهد شد. این سیستم قرار است بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای راه اندازی مکانیزم مالی ویژه موسوم به spv باشد که در سپتامبر ۲۰۱۸ طرح آن ارائه شد و بر اساس آن کمپانی‌های اروپایی که با ایران وارد تجارت میشدند از تحریم‌های امریکا مصون می‌ماندند.

این ساز و کار قرار است جایگزینی برای سوییفت باشد که در حال حاضر ارتباطش را با بانک‌های ایرانی قطع کرده است.
 
سه دیپلمات ارشد اروپایی سه روز پیش در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام کردند که کمیسیون اتحادیه اروپا به زودی سازوکار مالی ویژه را راه‌اندازی خواهد کرد و احتمالا این اتفاق روز دوشنبه (امروز) خواهد افتاد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه صبح امروز عازم اتریش، اسلواکی و بلغارستان شده است.

برخی رسانه‌ها از برگزاری نشست سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان در بروکسل به منظور تبادل نظر درباره کانال ویژه مالی اروپا موسوم به SPV خبر داده‌اند.

به گزارش رویداد۲۴ صبح امروز سخنگوی وزارت امور خارجه درباره همزمانی تاریخ تعیین شده برای رونمایی از SPV از سوی اروپایی‌ها و سفر سید عباس عراقچی به اروپا گفته «این دو موضوع ربطی به هم ندارند و سفر آقای عراقچی در زمینه مناسبات دوجانبه و گفتگو با مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
امریکا خودش که با ایران همکاری نمی کنه هیچ دیگران روهم درصورت همکاری با ایران تهدید می کنه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان