تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
برتری مطلق ایران!

مقایسه فنی ایران و ژاپن در جام ملت‌های ۲۰۱۹

ایران در همه آیتم‌های فنی عملکردی بهتر از ژاپنی‌ها داشت.
مقایسه فنی ایران و ژاپن در جام ملت‌های ۲۰۱۹
رویداد۲۴ تا ساعتی دیگر دیدار حساس ایران و ژاپن شروع می‌شود و دو تیم مدعیِ «بهترین تیم آسیا» باید مقابل هم قرار بگیرند. دو تیمی که در این تورنمنت هم شانه به شانه هم حرکت کردند و بهترین عملکرد‌های فنی را از خود نشان دادند. هر چند که در همه آیتم‌های فنی، تیم کی‌روش بهتر از ژاپنی‌ها ظاهر شد. ایران نسبت به ژاپن بیشتر گل زد، بیشتر شوت زد، کمتر گل خورد، کمتر اجازه شوت‌زنی به حریفان را داد، مالکیت توپ بیشتری داشت، در دوئل‌هایش هم موفق‌تر بود. عملکرد فنی این دو تیم را در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا مقایسه می‌کنیم.

شوت و گل زده

ایران در این تورنمنت بعد از استرالیا بیشتر از هر تیمی به دروازه حریفانش شوت زده است. تیم ملی در مجموع این پنج مسابقه، ۸۰ شوت زد. در حالی که حریف امروز ایران یعنی ژاپن در این تورنمنت ۱۸ شانس شوت کمتری از ایران پیدا کرد. شوت در چارچوب دو تیم، اما با هم برابر است و هر دو تیم در این رقابت‌ها ۲۷ شوت در چارچوب زدند. در نتیجه دقت شوت ایران نزدیک به ۳۸ درصد است و برای ژاپن، این دقت ۴۳ درصد است. البته مهار ضربات مهاجمان ایرانی برای دروازه‌بان‌ها سخت‌تر از شوت‌هایی است که ژاپنی‌ها می‌زنند. ایرانی‌ها با تعداد شوت در چارچوب برابر، ۱۲ گل زدند و ژاپن در این تورنمنت ۸ گل زد.
مقایسه فنی ایران و ژاپن در جام ملت‌های ۲۰۱۹
شوت محتمل شده و گل‌خورده

شوت زدن به دروازه ایران خیلی سخت‌تر از شوت زدن به ژاپنی‌هاست. در این تورنمنت حدودا دو برابر ایران، به دروازه ژاپن شوت زده شده است. در کل حریفان ژاپن در این تورنمنت ۵۲ مرتبه توانستند به دروازه این تیم شوت بزنند که ۱۲ تا از این شوت‌ها هم در چارچوب بود. حاصل این ۱۲ شوت زده شده هم سه گلی بود که چشم‌بادامی‌ها دریافت کردند. برای ایران، اما اوضاع کاملا متفاوت است. بازیکنان تیم ملی به سختی اجازه می‌دهند که حریفان تیم ملی به سمت دروازه بیرانوند حتی شوت بزنند. رقبای ایران در این پنج بازی، مجموعا ۸ شوت در چارچوب زدند؛ که همه این هشت شوت هم توسط بیرانوند مهار شد و رقبای ایران در حسرت گل زدن به بیرانوند هستند.
مقایسه فنی ایران و ژاپن در جام ملت‌های ۲۰۱۹
مالکیت توپ

آمار عجیب ژاپن مقابل عربستان که سر و صدای زیادی هم بلند کرد، باعث شد که میانگین مالکیت این تیم با افت شدیدی مواجه شود. ژاپنی‌ها در این تورنمنت به ترتیب ۶۳، ۲۴، ۷۰، ۴۳ و ۶۸ درصد مالکیت توپ داشتند که میانگین مالکیت‌شان عدد ۵۳.۶ درصد می‌شود. تیم کی‌روش، اما ۶۸، ۵۸، ۷۱، ۴۶، ۵۲ درصد مالکیت توپ در پنج مسابقه‌اش ثبت کرد و معدل تملک توپ ایران عدد ۵۹ درصد ثبت شده است.

دوئل‌ها

در نبرد‌های یک مقابل یک، تاحالا بازیکنان ایران و ژاپن نزدیک به هم ظاهر شدند. ایرانی‌ها ۵۴.۸ درصد دوئل‌های این پنج مسابقات را برنده شدند. به جز بازی با عراق که برای تیم کی‌روش اهمیت بالایی نداشت و به بازیکنان اصلی استراحت داده بود، در هیچ مسابقه‌ای درصد موفقیت بازیکنان ایرانی در نبرد‌های تن به تن زیر ۵۰ درصد نبود. ژاپنی‌ها به طور متوسط ۵۲.۲ درصد دوئل‌های‌شان را برنده شدند.

در نبرد‌های هوایی هم با وجود برتری ایران نسبت به ژاپن، تفاوت خیلی چشمگیری بین دو تیم نیست. ایرانی‌ها حدودا در ۵۹ درصد مواقع قبل از حریف ضربه سر اول را می‌زنند. این اتفاق برای ژاپن در ۵۵.۲ درصد توپ‌های هوایی رخ می‌دهد و پیروز دوئل هوایی می‌شوند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان